رئیس‌جمهور آمریکا گزارش وزارت امنیت داخلی این کشور را به دلیل تأیید نکردن ادعاهای وی رد کرد.

ترامپ گزارش وزارت امنیت داخلی درباره فرمان ضد مهاجرتی وی را رد کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا- گزارشی را که وزارت امنیت داخلی این کشور در رابطه با فرمان ضد مهاجرتی وی تهیه کرده بود به دلیل تأیید نکردن ادعاهای وی رد کرد. ترامپ ادعا کرده بود دستور ضدمهاجرتی‌اش امنیت ملی آمریکا را بهبود می‌دهد؛ اما این گزارش چنین ادعایی را تأیید نکرد.

در این گزارش عنوان شده ممنوعیت ورود شهروندان از هفت کشور مسلمان از جمله ایران، راه مناسبی برای جلوگیری از ورود تروریست‌ها به آمریکا نیست زیرا ملیت یک شخص به هیچ وجه معیار مناسبی برای تشخیص احتمال انجام فعالیت‌های تروریستی از سوی وی نیست.

ترامپ وعده داده بود فرمان ضد مهاجرتی بحث برانگیزش را بار دیگر اصلاح کند. او اصرار دارد این فرمان جنبه امنیتی دارد و ربطی به مسائل مذهبی ندارد. کاخ سفید انگیزه سیاسی را در تهیه این گزارش دخیل دانسته است و اعلام کرده تحقیقات آن ضعیف بوده است.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کرد: «رئیس‌جمهور خواستار یک ارزیابی اطلاعاتی بود. این گزارشی نیست که وی خواسته بود».

کاخ سفید از وزارت امنیت داخلی خواسته بود گزارشی را تهیه کند که میزان تهدیدات تروریستی از سوی افرادی که تبعه کشورهای سوریه، سودان، سومالی، عراق، یمن، لیبی و ایران هستند را مشخص کند. گزارش مذکور در پاسخ به این خواسته کاخ سفید تهیه شد.

براساس این گزارش در شش سال گذشته، شهروندان آمریکایی که در خارج از این کشور متولد شده‌اند و در اقدامات تروریستی شرکت کرده‌اند از 26 کشور مختلف آمده‌اند. از میان 7 کشور مشمول تحریم مهاجرتی ترامپ، فقط عراق و سومالی در میان ده کشور نخستی هستند که در اقدامات تروریستی در آمریکا شرکت داشته‌اند. همچنین از زمان وقوع حوادث 11 سپتامبر تاکنون شهروندان هیچکدام از کشورهایی که تحت تأثیر فرمان ضد مهاجرتی ترامپ قرار گرفته‌اند حمله‌ای را در خاک آمریکا انجام نداده‌اند.

افزون بر این، 82 نفر از تروریست‌هایی که در این کشور حملات تروریستی انجام داده‌اند و کشته شده‌اند متولد آمریکا هستند.

مقامات کنونی و سابق آمریکا که در جریان این گزارش هستند به وال استریت ژورنال گفتند این گزارش خیلی سریع آماده شد و از اطلاعاتی که معمولاً تحلیلگران برای شکل دادن سیاست‌های ضد تروریسم جمع‌آوری می‌کنند استفاده شد.

سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا تلاش کرد مجادله بر سر ارزش این گزارش را کم اهمیت جلوه دهد و اعلام کرد کاخ سفید فقط با کیفیت این گزارش مشکل دارد.

وی همچنین گفت: «هر ادعایی از سوی مخالفان سیاست‌های رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه مقامات امنیتی ارشد به روند انجام گزارش و نتایج آن جنبه سیاسی می‌دهند بی پایه و اساس است. بحث فقط بر سر منابع و کیفیت گزارش است، نه جنبه‌های سیاسی آن».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار