در پی افزایش حملات تروریستی در ترکیه، صنعت گردشگری این کشور با بحران مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت فایننشال تریبون، براساس گزارش منتشر شده از سوی صندوق بین‌المللی پول تعداد رو به کاهش گردشگران ترکیه صنعت گردشگری این کشور را دچار بحران کرده و سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور را نسبت به سال 2016 یک درصد کاهش داده است.

صندوق بین المللی پول در گزارش خود نوشت صنعت گردشگری ترکیه، که پیش از این شکوفایی چشمگیری داشت، پس از وقوع چندین حمله تروریستی و افزایش ناآرامی های داخلی در این کشور به شدت آسیب دیده است.

پیش از سال 2016، ترکیه یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان به حساب می آمد. توسعه زیرساخت ها، گسترش حمل و نقل هوایی و ساخت هتل های گوناگون در این کشور زمینه را برای جذب گردشگر فراهم کرده بود. از سوی دیگر، تنها 3 درصد از گردشگران برای ورود به ترکیه نیاز به اخذ روادید داشتند که همین امر موجب افزایش تعداد گردشگران شده بود.

صنعت گردشگری ترکیه با ایجاد 600 هزار شغل، 3.7 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می داد. 

اما با افزایش شدید حملات تروریستی و همچنین ناآرامی های سیاسی در این کشور تعداد گردشگران به شدت افول کرده است. همچنین تعداد گردشگران اروپایی ترکیه، که نیمی از گردشگران این کشور را تشکیل می دادند، حدود 30 درصد کاهش یافته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار