لیست اسامی کالا ها و خدمات شرکت های داخلی منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس  با اشاره به اجرای قانون استفاده از کالا های تولیدی و خدماتی برای  تأمین نیاز های کشور، گفت:  لیست اسامی کالاها و خدمات شرکت‌های داخلی منتشر شد.

وی بیان کرد: بر اساس دستور نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت همه واحد ها، زیرمجموعه‌ ها و شرکت ‌های  زیر نظر این وزارتخانه  ملزم به خرید کالا و خدماتی شده‌اند و  نام این کالا ها  در این لیست اعلام‌ شده است.

قنبری ادامه داد: به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اجرای کامل قانون استفاده از  خدمات تولیدی در تأمین نیازهای کشور فهرست توانمندی‌ کالا های  تولیدی و خدماتی کشور در دستور قرار گرفت  که در درگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت به نشانی www.mimt.gov.ir ارائه‌ شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این قانون برای  حمایت بیشتر از تولیدات داخلی است،  تصریح کرد: بر اساس قانون استفاده از کالا های تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور،  تمام فعالیت ‌های خدماتی و فنی و مهندسی شامل طراحی، ساخت، نصب و اجرای  طرح ها و تأمین کالای موردنیاز باید بوسیله  شرکت‌ های داخلی انجام و در صورت نبود کالا و خدمات مورد نیاز در داخل، با اخذ مجوز از وزارتخانه آن کالا یا خدمات را از شرکت‌های ایرانی یا  خارجی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: فهرست کالا و خدمات تولید داخل در هر 6 ماه  بوسیله معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی دفاتر تخصصی وزارتخانه و با همکاری تشکل‌ ها و انجمن‌ تخصصی به‌روزرسانی می‌شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.