نشست بررسی جایگاه سیاه مشق در خط نستعلیق در سالن حافظ حوزه هنری برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ احمد ابوطالبیان استاد خوشنویسی در این نشست گفت : اوج هنر خوشنویسی به دلیل بداهه و نو آوری های هنری ، در ژانر سیاه مشق پیداست.
 
سیاه مشق اوج هنر خوشنویسی
 

این مجموعه دار خوشنویس افزود : سبک سیاه مشق همواره به عنوان یک اثر هنری مستقل مطرح بوده است و نباید آن را به عنوان دستگرمی در هنر خوشنویسی شناخت.

استاد ابوطالبیان ادامه داد : از زمان میرعمادخوشنویس پرآوازه ی قزوینی ، سیاه مشق هایی با دو امضا به جامانده است که این نشانه درجه و اهمیت بالای هنر سیاه مشق است.

 
 

این پژوهشگر خوشنویس همچنین گفت : ما از کتابت و چلیپا به هنر سیاه مشق رسیده ایم و جهانی کردن همه ی سبک های خوشنویسی به نوعی حفاظت از هنر و پیشینه ی تاریخی ماست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.