رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع اصلی درکشور شفافیت اطلاعات اقتصادی است.

شفافیت اطلاعات مالی موضوع اصلی در کشور استبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در همایش «استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی  IFRS و نقش آن در ارتقای شفافیت بازارهای مالی»گفت: اگر شفافیت مالی در کشور رعایت نشود آثار آن را در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و همچنین در حوزه بین الملل نیز شاهد خواهیم بود.
 
پور ابراهیمی افزود: شفاف سازی می تواند به رشد اقتصادی کمک و همچنین اعتماد عمومی در جوامع را بالا می برد.
 
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: لزوم شفاف سازی در کشور برکسی پوشیده نیست و این امر می تواند بنگاه های اقتصادی کشور را فعال سازد.
 
وی در ادامه افزود: در سال‌های گذشته به‌دنبال راهکار برای عملیاتی ساختن این موضوع بودیم و بورس مکلف به آموزش‌های مرتبط با شفافیت بین الملل بوده است.
 
پورابراهیمی تصریح کرد: وزیر اقتصاد باید بر اجرای این قانون نظارت کند و البته عنوان می شود که برخی از دستگاه ها اطلاعات نمی دهند. ما برای این قانون ضمانت اجرایی نداشتیم اما چند ماه قبل در کمیسیون اقتصادی این امر نهایی شده و  شامل سه الزام است که هر بنگاه فعال در اقتصاد ایران باید صورت های مالیشان را افشا کنند.
 
وی در پایان تاکید کرد: این سه الزام به نحوی است که اگر دستگاهی حتی دستگاه قضایی افشای اطلاعاتی نداشته باشد منجر به تغییرات ثبتی و خدماتی آنها می شود و درعین حال مدیر موسسه متخلف خواهد بود. بنابراین این روند باید اصلاح شود تا رتبه ما در شفافیت اقتصادی در دنیا بهبود یابد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار