نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد گفت: برای تکمیل طرح‌های آبرسانی در جیرفت و عنبراباد 145 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است .

پیش بینی اعتبارات جدید برای آبرسانی به روستاهای جیرفتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمان،  یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبراباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست رسیدگی به مشکلات آب روستایی شهرستان جیرفت گفت: تامین آب آشامیدنی با کیفیت برای مردم روستاها که قطب تولید و اشتغال مولد هستند از مهمترین اولویت‌های متولیان در کشور است. 

وی افزود: در لایجه بودجه سال اینده کشور که در مجلس در حال بررسی است اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع ها و طرح‌های آب شهری جیرفت، 60 میلیارد ریال برای عنبرآباد و 15 میلیارد ریال برای آب روستایی این 2 شهرستان پیش بینی شده است.

 وی گفت: این بودجه علاوه بر 200 میلیارد ریال اعتباری است که از محل صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستاهای جیرفت اختصاص یافته است . 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین هیات دولت از محل ماده 10 و 12 قانون شهرهای دارای تنش آبی 20 میلیارد ریال برای توسعه شبکه آبی شهر بلوک و 15 میلیارد ریال برای شهر جبالبارز اختصاص داده است.

در بازدید مدیرکل نظارت بر طرح های آب و فاضلاب کشور از طرح های آبرسانی شهرستان جیرفت اعلام شد 364 روستای بالای 20 خانوار و 280 روستای زیر 20 خانوار در این شهرستان وجود دارد که از میان انها 162 روستای بالای 20 خانوار فاقد آب آشامیدنی سالم هستند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.