رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل از تولید مشترک 5 هزار دستگاه تراکتور سنگین بین ایران و جمهوری چک در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی طی بازدید از تراکتور سازی تندک تیزک ایران واقع در شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل گفت: همگامی با تکنولوژی روز و استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی، موضوعی است که در ارتقاء کشاورزی، نقش بسیار مهمی دارد .

وی افزود: در جریان سفر هیات تجاری کشور چک به ایران که وزیر صنعت و تجارت این کشور ریاست آن را عهده دار بوده تولید ۵ هزار تراکتور ۱۵۰ تن به بالا بین شرکت تندک تیز ایران و شرکت زترو تراکتور چک به امضا رسیده که با امضا این قرار داد برای نخستین بار تولید تراکتور سنگین ۱۵۰ تن به بالا در کشور رخ می دهد و این محصول علاوه بر بازار داخلی به کشورهای همسایه نیز صادر خواهد شد .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این تولید مشترک 35 درصد قطعات در داخل ایران و 65 درصد به صورت واردات شروع شده و در طول ۵ سال به 65 درصد تولید در ایران و 35 درصد در کشور چک خواهد رسید.

تولید مشترک 5 هزار دستگاه تراکتور سنگین بین ایران و چک در اردبیل

عاملی افزود: افزایش و رشد روز افزون جمعیت در جهان اهمیت کشاورزی را بیش از گذشته برای تمام جوامع بشری مشخص می کند چرا که اولین و مهمترین نیاز هر انسان نیازهای غذایی اوست حال این نیاز به صورت مستقیم و غیر مستقیم با کشاورزی در ارتباط است و یکی از رشته های موجود در کشاورزی مکانیزاسیون است که مکانیزاسیون در ایران از اهمیت فوق العاده ای بدلیل سطح وسیع زیر کشت برخوردار است.

عاملی یادآور شد: یکی از مهم ترین اقداماتی که جهت افزایش رفاه راننده در تراکتور تولید شده انجام گرفته، قرار دادن کابین است که کابین علاوه بر افزایش ایمنی و راحتی، امکان استفاده از انواع کنترلها و سیستم های مدرن را در تراکتور فراهم می کند و با فراهم نمودن یک محیط راحت، راندمان و کیفیت کار راننده افزایش یافته و همچنین ساعات کار مفید او اضافه می گردد، در نتیجه هزینه های تولید محصولات کشاورزی کاهش یافته و مهم تر از همه این که راننده ایمن و سالم خواهد ماند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.