سوختگی پوست نوزاد در بیمارستان امام خمینی به خاطر نشت سرم بوده و برخورد جدی و بازدارنده با مقصران با بررسی تمام عوامل صورت می‌گیرد.

در حوزه پزشکی از کوچکترین مسئله نباید چشم پوشی کرد/ برخورد جدی و بازدارنده با مقصران این حادثه انجام می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه نهمین جشنواره علوم پزشکی و علوم بینایی در جمع خبرنگاران در بیمارستان فارابی با اشاره به خطای پزشکی در بیمارستان امام خمینی اظهار داشت: در کار پزشکی نیز کاستی‌هایی وجود دارد اما مسئله مهم این است که نظارت جدی در کارها به عنوان عامل بازدارنده بوده و باعث پیشگیری از خطای احتمالی در آینده شود.

وی بیان کرد: هیئتی برای این قصور پزشکی تشکیل شده تا با بررسی ابعاد و زوایای مختلف تصمیم‌گیری درستی انجام شود تا از بروز اینگونه خطاها جلوگیری شده و حقی خورده نشود، و با رای این کمیته و بررسی همه جوانب برخورد انضباطی و مطابق با قانون می‌شود.

وزیر بهداشت افزود:این نوزاد سه بار تا حد مرگ به علت از دست رفتن نفس و ضربان قلب پیش رفته بود که پزشکان او را احیا کردند اما بخشی از سرم قندی وقتی زیر جلد می‌رود نشت می‌کند و باعث سوختگی پوست می‌شود. کسانی که مقصر بودند یا به این قضیه کم توجهی کردند، طبق آنچه که در قانون مشخص شده است با آنها برخورد انضباطی می‌شود.

هاشمی ادامه داد: در مسائل پزشکی از کوچک‌ترین مسئله نباید چشم‌پوشی کرد تا چنین حوادث را به به دنبال نداشته باشد و نظم و انضباط در کار پزشکی از اصول مهم و ضروری کار محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد:‌طرح پزشک خانواده به خوبی پیش می‌رود و در حال حاضر در شهرهای زیر صد هزار نفر و حاشیه شهرها مستقر و به یازده میلیون نفر خدمات ارائه می‌دهند و اجرای کامل این طرح 10 تا 15 سال زمان می برد.

هاشمی ادامه داد: طرح تخصص خانواده راه‌اندازی شده و ظرف دو سال آینده اجرا می‌شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: با همت دوستان جشنواره شمس پتانسیل بین‌المللی شدن را دارد و علاوه بر گروه چشم پزشکی سه گروه دیده‌بان دیگر نیز در این جشنواره دخیل هستند.

وی درخصوص جشنواره شمس ادامه داد: این جشنواره برای کلیه فارغ‌التحصیلان ایرانی چشم‌پزشک خارج از کشور گسترش یافته و در حال حاضر در دنیا یک جشنواره بین‌المللی نیز وجود دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار