۹۱ وکیل طی ۱۱ ماهه امسال با کمیته امداد همکاری داشته و طی این مدت نیز ۲۰۰ خدمت حقوقی به مددجویان ارائه شده است.

همکاری ۹۱ وکیل نیکوکار با کمیته امدادکرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ غلامحسین کریم زاده، رییس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه ۹۱ وکیل نیکوکار متناسب با نیاز مددجویان با کمیته امداد استان همکاری می کنند، گفت: این وکلا در مقاطع مختلف زمانی در طی سال و با توجه به نیاز مددجو به صورت رایگان خدمات ارایه و نسبت به پیگیری امور حقوقی آنان اقدام می کنند.

وی افزود : خدمات حقوقی ارائه شده در زمینه تنظیم اظهار نامه، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه، شرکت در جلسات، صدور رای و اجرای حکم بوده که در این زمینه مددجویان از حمایت های کارشناسان حقوقی و ۹۱ وکیل بهره مند شدند.

کریم زاده خاطر نشان کرد: ۴۳۰ نفر از دختران در شرف ازدواج و مددجویان دارای مشکل حقوقی در ۱۱ ماهه امسال از خدمات مشاوره ای حقوقی و آموزش های لازم بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۰ مورد کلاس آموزشی در زمینه مسائل حقوقی و قضایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان برگزار شده است، تصریح کرد: برای ۲۸۲مورد از پرونده های مددجویان طی این مدت صدور رای انجام شده است.

کریم زاده یادآورشد: در دوره های آموزشی، مددجویان با مسائل حقوقی از قبیل حقوق خانواده ازدواج و طلاق، تکالیف و وظایف همسر، قوانین ارث، تشریح و بیان قانون معافیت از پرداخت هزینه های دادرسی و فرآیند استفاده از آن، آموزش مسائل حقوق خانواده در بخش های مهریه، نفقه، حضانت، قیومیت، پرسش، پاسخ به مسائل حقوقی، راهنمایی و مشاوره به صورت انفرادی آشنا می شوند.

وی به راه‌اندازی میز خدمت حقوقی برای ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اشاره کرد و گفت: میز خدمت حقوقی ویژه مددجویان با بهره‌گیری از ظرفیت وکلا برای کمک به توانمندسازی مددجویان در امور حقوقی، ارتقاء سطح آگاهی و تسهیل در ارائه خدمات حقوقی مددجویان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار