وزیر خارجه کره جنوبی تصریح کرد اگر دست داشتن کره شمالی در قتل کیم جونگ نام تایید شود، نقض جدی نظم بین‌المللی خواهد بود.

کره جنوبی: قتل برادر کیم جونگ اون فرصتی برای افزایش فشار بر کره شمالی است
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی فرصتی برای جامعه بین المللی است تا مجموعه اقداماتی را علیه این کشور انجام دهد.

یون بیونگ سه پس از مذاکرات با بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس افزود: «‌اگر دست داشتن کره شمالی در این قتل تایید شود، جامعه بین المللی آن را اقدامی تروریستی تلقی خواهد کرد و می تواند از آن به عنوان ابزاری برای افزایش فشار بر کره شمالی و گفتگو درباره وضع حقوق بشر در این کشور استفاده کند.»

وی تصریح کرد اگر دست داشتن کره شمالی در قتل کیم جونگ نام تایید شود، نقض جدی نظم بین المللی خواهد بود.

یون بیونگ سه گفت اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم هایی یکجانبه را علیه کره شمالی اعلام کند که در آنها توسعه هسته ای و موشکی این کشور هدف قرار گرفته است.

وی افزود قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی از مسائل مورد بحث در نشست های اخیر وی با وزیران امور خارجه بیش از 20 کشور بوده است.

یون بیونگ سه همچنین گفت تصمیم اخیر چین به تعلیق واردات زغال سنگ از کره شمالی ظاهرا پیامی است که نه تنها نشان دهنده پایبندی پکن به تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه پیونگ یانگ است بلکه نشان دهنده تغییر در درک چین در قبال کره شمالی است.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد تا پایان امسال مطابق با قطعنامه دسامبر سال گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی که در واکنش به پنجمین آزمایش هسته ای این کشور در ماه سپتامبر گذشته تصویب شد، واردات زغال سنگ از کره شمالی را به حال تعلیق در آورده است.

یون بیونگ سه و وزیر امور خارجه انگلیس درمورد همکاری دو کشور برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی توافق کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار