یک متخصص پوست از افرادی که قصد خانه‌تکانی دارند خواست تا میزان استفاده از شوینده‌ها را به حداقل برسانند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی ابراهیمی گفت: استفاده زیاد از مواد شوینده خصوصا در خانه‌تکانی‌ها می‌تواند به پوست دست و دیگر قسمت‌های بدن آسیب برساند.

ابراهیمی تاکید کرد: آسیب‌های وارده به پوست به دلیل استفاده زیاد از شوینده‌ها در افرادی که پوست خشک دارند بیشتر خواهد بود، زیرا پوست این افراد تحریک شده و خشکی آن تشدید می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه پوست افراد مسن، کودکان، زنان باردار، افراد با مشکلات تیروئیدی، افراد با پوست خشک و... را حساس‌تر از سایر افراد دانست و افزود: این افراد در استفاده از شوینده‌ها باید بیشتر احتیاط کنند، چراکه پوست آنها در استفاده زیاد از شوینده‌ها بیشتر مستعد آسیب‌دیدن است.

این متخصص پوست و زیبایی با توصیه به اینکه استفاده از شوینده‌ها در خانه‌تکانی‌ها باید به حداقل برسد، تصریح کرد: استفاده زیاد از شوینده‌ها باعث ایجاد ضایعات اگزمایی خارش‌دار ابتدا در پوست کف دست شده و به تدریج این ضایعات به پشت دست هم سرایت می‌کنند.

ابراهیمی در ادامه از افراد خواست تا حین استفاده از شوینده‌ها حتما دستکش بپوشند تا پوست آنها کمتر در معرض شوینده‌ها قرار گیرد.

 انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.