عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: تاریخ شهادت می‌دهد که ایرانیان به تمدن اسلام غنا بخشیده و در آن روزگار دانشمندان در جهان اسلام خود مولف و موسس علم بودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛محمد رضا مخبر دزفولی ،عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار کرد: با ظهور اسلام جندی‌شاپور تعطیل نشد و جریان علمی در جندی‌شاپور یک نهضت علمی به وجود آورد.

وی افزود: تاریخ شهادت می‌دهد که ایرانیان به تمدن اسلام غنا بخشیده و در آن روزگار دانشمندان در جهان اسلام خود مولف و موسس علم بودند، منتظر نبودند تا دانشمندی در آن روزگار کتابی را به چاپ رسانده و آن‌ کتاب را به عنوان مولف استفاده کنند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی بیان کرد: در در کتابخانه بیت‌الحکمه بغداد ۴۰۰ هزار تا یک میلیون کتاب داشته و در کتابخانه فاطمی مصر نیز یک میلیون جلد کتاب بوده و بیت‌الحکمه فقط یک کتابخانه نبوده بلکه یک هسته مولد علمی بوده است.

وی گفت: امروز در آستانه ساخت یک تمدن هستیم و پیشرفت‌های علمی کشور بیان کننده این نکته است و برای تحقق یک تمدن باید ۲۰۰ سال عقب‌ماندگی علمی را با تلاش بیش‌تر جبران کنیم.

مخبر دزفولی گفت: ۳۰ سال برای تولید یک تمدن زمان کافی نبوده، اما پیشرفت علمی مطلوب است و حتما باید داشته‌های تمدنی و جندی‌شاپور را بازخوانی کنیم زیرا اعتماد به نفس به همراه خواهد آورد.

وی بیان کرد: من خود را از اهالی این خطه می‌دانم و دانشگاه‌ها باید از ظرفیت خود برای رفع یک موضوع ملی و بحران فرا منطقه‌ای در خوزستان رفع شود.

انتها پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.