جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: غافلگیری فوق راهبردی غیر قابل جبران است ولی آمادگی فوق راهبردی نیاز دارد که این کار اصلی معماری است.

غافلگیری فوق راهبردی غیر قابل جبران استبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی جانشین ریاست ستاد کل نیروهای مسلح  در نخستین همایش معماری آینده ناجا که امروز (چهارشنبه) در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، اظهار کرد: مرکز مطالعات راهبردی یک مرکز بسیار جوان است و در طول این دو سال برکات زیادی برای نیروهای مسلح داشته است.

امیر سرتیپ موسوی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با این مضمون جملاتی فرمودند؛ که اگر امروز به فکر آینده نباشید آیندگان باید به طور تعجیلی به فکر خودشان باشند و امروز شما باید آینده و زمینه را بسازید، و با اتکا  به همین منویات باید از غافلگیری جلوگیری شود. 

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اذعان کرد: در مواجهه با آینده به 3 مدل غافلگیری مواجه خواهیم شد اول، غافلگیری تاکتیکی که قابل جبران است، دومین مورد غافلگیری راهبردی که با سختی جبران می‌شود و سومین مورد غافلگیری فوق راهبردی بوده که مهم‌ترین مسئله ما است.

امیر سرتیپ موسوی افزود: غافلگیری فوق راهبردی غیر قابل جبران است ولی آمادگی فوق راهبردی نیاز دارد که این کار اصلی معماری است.

وی یادآور شد: باید تلفیقی از آینده‌نگری و آینده نگاری داشته باشیم و اندیشمندان و صاحبنظران به صورت تلفیقی در عرصه حضور داشته باشند و با همه توانمندی های این افراد یک افق ترسیم شود تا دچار غافلگیری نشویم.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه باید مدل شبیه سازی برای آینده داشته باشیم، تصریح کرد: امنیت بسیار مسئله مهمی است آینده هر چه که باشد امنیت در آن ارزشمند است معماری نیروی انتظامی به عنوان یک کنشگر همواره مهم و قابل اعتنا است و ستاد کل و مرکز راهبردی ناجا گام‌های خوبی در این زمینه برداشته است همچنین در مرکز مطالعات راهبردی ارتش هم کارهایی در این زمینه انجام می‌شود و این ها اتفاقات بسیار خوبی هستند.

امیر سرتیپ موسوی بیان کرد: آینده را باید پیش‌بینی کرد تا خودمان را برای مواجهه با آن آماده کنیم البته لازم است تا آینده مطلوب تعریف شود و ابعاد گوناگون آن را ترسیم کنیم که به نظر من برای معماری ناجا دو چراغ روشن و درخشان وجود دارد، یکی معماری ناجا بر اساس تراز تمدن اسلامی و دوم جامعه ای که آماده ظهور است، که بدون شک باید به آن ها توجه شود.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: در معماری ها دو چالش پیش رو است چالش آرمانگرایی و واقع گرایی و دومین چالش پیش رو این است که آیا باید محدود به منابع باشیم و یا فارغ از منابع موجود باید باشیم. این مسئله بسیار مهم است و باید مد نظر قرار بگیرد. در معماری آینده نه ایده آلیسم هستیم نه رئالیسم، ما واقع نگر و آرمان‌خواه هستیم؛ آرمان ما اسلامی و دینی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار