نتایج یک پژوهش جدید نشان داد امید به زندگی تا سال 2030 در کشورهای مختلف افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، یک پژوهش جدید که بوسیله "کالج سلطنتی لندن" و "سازمان بهداشت جهانی" انجام شد، طول عمر انسانها را در 35 کشور صنعتی مختلف بررسی کرد. نتایج این پژوهش نشان داد متوسط عمر افراد در بسیاری از کشورها تا سال 2030 افزایش خواهد یافت. در این میان زنان کره جنوبی حتی بیش از 90 سال هم عمر می کنند.

محققان اعلام کردند نتایج این پژوهش چالش های بزرگی را در خصوص حقوق بازنشستگی و مراقبتهای بهداشتی برای سالمندان مطرح می کند.

"مجید عزتی"، استاد ایرانی کالج سلطنتی لندن در این خصوص گفت: کره جنوبی بالاترین سطح امید به زندگی را بخصوص در میان زنان دارد؛ زیرا مردم این کشور بهتر می توانند فشار خون بالا را کنترل کنند و حتی میزان چاقی هم در این کشور در مقایسه با کشورهای دیگر جهان پایین‌تر است.

نتایج این پژوهش همچنین نشان داد ژاپن پس از کره جنوبی بیشترین نرخ امید به زندگی را دارد. در این کشور امید به زندگی میان زنان بیشتر از مردان است.

این درحالیست که آمریکا در میان کشورهای ثروتمند پایین‌ترین امید به زندگی را تا سال 2030 دارد. نتایج این پژوهش نشان داد متوسط طول عمر در آمریکا برای مردان 80 سال و برای زنان 83 سال است. این رقم برای کشورهای مکزیک و کرواسی هم تقریبا در همین سطح است.

عزتی در این خصوص گفت: نابرابری در جامعه آمریکا بسیار زیاد است. همچنین آمریکا تنها کشوری است که به تدریج قد افراد آن کوتاهتر شده است و این نشان‌دهنده تغذیه ضعیف در اوایل زندگی است.

بین سال 2015 تا 2030، انتظار می رود امید به زندگی در انگلیس برای مردان از 79 به 82 سال و برای زنان از 83 به 85 سال افزایش یابد.

نتایج این پژوهش که در هفته‌نامه پزشکی "لنسنت" به چاپ رسید حاکی از آن است که امید به زندگی در میان مردان و زنان تفاوت دارد.

استاد عزتی در این خصوص گفت: مردان سبک زندگی ناسالم‌تری دارند و به همین دلیل امید به زندگی هم در آنها پایین‌تر خواهد بود. آنها بیشتر سیگار می کشند و در حوادث رانندگی هم تصادفات بیشتری دارند.

افزایش امید به زندگی تا سال 2030 در کشورهای مختلف/ زنان کره جنوبی رکورددار عمر 90 سال!+ نمودار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۹:۳۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
علت اینکه امید به امید به زندگی زنان به مردان بیشتره زنان همیشه دوست دارند زنده بمانند و مردان آرزوی مرگ میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
ایران چی؟
آخرین اخبار