شیرجه ایران پس از کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا دوران رکود خود را پشت سر می گذارد.

رکود ادامه دار و اتفاق خاصی که در شیرجه رخ نمی دهدبه گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان 4 ماه پیش بود که تیم ملی شیرجه کشورمان متشکل از شهنام نظرپور و مجتبی ولی پور در ماده سکوی ده متر هماهنگ موفق شد در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن به مدال برنز دست یابد. با گذشت ماه ها از کسب این مدال هنوز اردویی منسجم برای ملی پوشان شیرجه تشکیل نشده است. نظرپور و ولی پور با وجود کسب مدال آسیایی هم چنان نمی دانند جایی در تیم ملی دارند یا نه. حتی وضعیت مربی تیم نیز نامشخص است و میرابیان در مصاحبه ای اعلام کرده است هنوز صحبتی با وی درباره ماندن یا رفتن نشده است. این در حالی است که مسئولان کمیته فنی شیرجه ماه ها قبل از حضور مربی کره ای در تیم خبر داده بودند که البته باز هم هیچ خبری نیست. 

چند روز پیش مرحه اول لیگ شیرجه برگزار شد. اهالی شیرجه پس از این رقابت ها اذعان داشتند لیگ پیشرفتی نسبت به سال گذشته نداشته است و همان افرادی که در سال های قبل به آب می زدند امسال نیز حضور داشته اند. ضمن این که خبری از حامیان مالی نبوده و این هیئت های استانی هستند که بیشترین نقش را در تیم داری ایفا می کنند که البته گاهی در تامین هزینه های ایاب و ذهاب ورزشکاران عاجزند.

محمود آرامی مسئول کمیته فنی شیرجه درباره وضعیت تیم ملی شیرجه اظهار داشت: پیشرفت شیرجه منوط به برگزاری اردوهای منسجم، سفرهای تدارکاتی و مسابقات برون مرزی است. بعد از مسابقات آسیایی اتفاق خاصی در شیرجه رخ نداده است. شیرجه روها در شهرستان های خود، زیر نظر مربیانشان مشغول تمرین هستند. بعد از تعطیلات عید نوروز اردوی تیم ملی متشکل از شیرجه روهای تهرانی و شهرستانی تشکیل خواهد شد که پس از تست گیری نهایتا افراد 6 الی 10 نفر به اردوی اصلی راه پیدا خواهند کرد.

مسابقات کشورهای اسلامی اردیبهشت ماه در جمهوری آذربایجان برگزار می شود و نزدیک ترین مسابقات برای شیرجه ایران محسوب می شود. سهمیه ایران در این رقابت ها دو شیرجه رو است. برگزاری اردوی تیم ملی بعد از عید شاید کمی دیر باشد چرا که فدراسیون تمایلی ندارد نظرپور و ولی پور که جز باتجربه ها هستند به کار خود ادامه دهند و قصد داد روی جوان ترها تمرکز کند. البته نظرپور معتقد است مسابقات کشورهای اسلامی میدان تجربه نیست و آبروی شیرجه ایران با توجه به مدال آسیایی باید در باکو حفظ شود. 

شیرجه با مدال آسیایی چراغ مدال گیری در این رشته را روشن کرده و انگیزه شیرجه روها را برای ادامه کار بالا برده است. حال وظیفه فدراسیون است که با تصمیمات درست و سر و سامان دادن به این رشته مهجور زمینه دل زدگی ورزشکاران را به وجود نیاورد و از پتانسیل موجود شیرجه نیز بهره کافی را ببرد. 


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار