در مراسمی یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید تشخیص مصلحت نظام در قزوین گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ صادق زیبا کلام فعال سیاسی و استاد دانشگاه دراین مراسم که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: این عالم نستوه در تمام طول زندگی خود تلاش کرد تا اعتدال و میانه روی را در زندگی خود پیاده کند .

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی اهل اعتدال و میانه روی بود و موضع اعتدال و میانه روی او به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می شود .

زیباکلام، به اعتدال و میانه روی آیت الله هاشمی رفسنجانی در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت : امام خمینی(ره) به کاردانی درایت و عقل وی اعتماد و باور داشتند و این عالم نستوه را به جانشینی فرمانده کل قوا انتخاب کردند.

زیبا کلام گفت : در سال های ۴۰-۳۹ بعد از فوت آیت الله بروجردی هاشمی در کنار امام قرار گرفت و تلاش سال های ۴۰ تا ۴۲ او که بررسی می شود، تندروی دیده نمی شود و اعتدال و میانه روی آشکار تر و پر رنگ تر است .

وی اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری تشخیص داد آنچه که برای جامعه مهم است، سازندگی و توسعه اقتصادی است و آزادی بیان ، اندیشه و مطبوعات در اولویت نیست، برای آزادی بیان و مطبوعات باید ابتدا سطح دانش و تحصیلات در جامعه ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار