طی ۹ ماهه امسال هشت هزار و ۴۴۶ خانوار مددجو در استان کرمانشاه با جمعیت بیش از ۱۸ هزار و ۶۵۳ نفر از گردونه حمایتی این نهاد خارج شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حسین خدرویسی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه طبق آخرین آمار ۶۵ هزار و ۴۶۹ خانوار نیازمند در استان با جمعیت بیش از۱۳۷ هزار و ۷۰۱ نفر تحت حمایت این نهاد هستند، گفت:۵۱ هزار و ۲۱۲ خانوار از خانوارهای تحت حمایت در استان کرمانشاه از کمک معیشت ماهیانه برخوردار و مابقی این خانوارها به صورت موردی از حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.

خدرویسی با اشاره به اینکه از ابتدا تا پایان آذر ماه سال جاری دو هزار و  ۱۹۴ خانوار جدید با جمعیت بیش از پنج هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند، یادآور شد: طی ۹ ماهه امسال هشت هزار و ۴۴۶ خانوار مددجو در استان کرمانشاه با جمعیت بیش از ۱۸ هزار و ۶۵۳ نفر از گردونه حمایتی این نهاد خارج شده اند.

وی اظهار کرد: طلاق ،فوت ، متارکه، زندانی شدن، از کارافتادگی سرپرست و... از دلایل تحت حمایت قرار گرفتن و ورود خانوارهای نیازمند به چرخه حمایتی کمیته امداد است.

به گفته خدرویسی توانمندسازی شغلی، توانایی ادامه زندگی، فوت، بهره مندی از مزایای سایر سازمان های حمایتی، بازگشت سرپرست از زندان، مهاجرت، اشتغال مجدد به کار بدون بهره مندی از وام اشتغال و ...از دلایل خروج مددجویان از گردونه حمایتی کمیته امداد به شمار می رود.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کمیته امداد پیش از خروج خانوارهای مددجو بر توانمندسازی اقتصادی آنان تاکید فراوان دارد، خاطرنشان کرد: ارائه آموزش های فنی و مهارتی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال از اقدامات این نهاد برای توانمندی شغلی و اقتصادی خانوارهای تحت حمایت است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.