تنها سازمان‌های حقوق بشری نیستند که مخالف اخراج پناهجویان افغانستان از آلمان هستند بلکه این موضوع بین مقام‌های دولتی آلمان نیز مورد اختلاف است.

اخراج پناهجویان افغانستان در آلمان جنجال‌آفرین شد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، تنها سازمان‌های حقوق بشری نیستند که مخالف اخراج پناهجویان افغانستان از آلمان هستند بلکه این موضوع بین مقام‌های دولتی آلمان نیز مورد اختلاف است.

ایالت «شلسویگ هولشتاین» که در آن احزاب سوسیال دموکرات و سبزها حضور دارند اعلام کرد که برای مدت 3 ماه اخراج پناهجویان افغانستان را متوقف می‌کند تا وضعیت از نو بررسی شود.

همچنین مقام‌های ایالت «نوردراین ویستفالن» نیز گفتند که در دور سوم اخراج مهاجران افغانستان شرکت نمی‌کنند.

«توماس دیمیزیر» وزیر کشور آلمان فدرال شب گذشته از ایالت‌هایی که احزاب سوسیال دموکرات و سبزها در آن‌  قدرزت دارند، به دلیل توقف اخراج پناهجویان افغاستان شدیداَ انتقاد کرد.

 دیمیزیر گفت: این اقدامات ایالت‌ها وی را ناراحت می‌کند چرا که چند روز قبل در جلسه‌ای که با حضور صدر اعظم آلمان برگزار شد، نمایندگان ایالت‌ها گفتند که در مورد وضعیت افغانستان به بررسی دولت فدرال آلمان اتکا می‌کنند.

دویچه وله: ایالت‌ها و سازمان‌هایی که مخالف اخراج پناهجویان افغانستان هستند می‌گویند که افغانستان در جنگ با شورشیان قرار دارد و وضعیت این کشور برای بازگشت دادن مهاجران امن نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.