در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۲ وقف جدید در شهرستان خلیل آباد به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا سبحانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلیل آباد گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۱۲ وقف در این شهرستان ثبت شده که ارزش آن ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد موقوفات خلیل آباد به نیت عزاداری برای ائمه معصومین (ع) و نیز صرف توسعه و احداث مساجد و نرجسیه سطح شهرستان صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلیل آبادبا اشاره به بزرگترین وقفی که امسال به ثبت رسیده است گفت: ۳ واحد تجاری در ۲ طبقه توسط واقفان نیک اندیش آقایان اصلاحی، کاظم نژاد، صفری و روشندل با نیت ساخت و هزینه‌های جاری مسجدجامع صاحب الزمان (عج) این شهرستان وقف شده است.

سبحانی با اشاره به اینکه وقف باید بروز باشد تا نیازهای روزجامعه را برطرف سازد، افزود: وقف‌های قرآنی، درمانی و بهداشتی و نیز خرید جهیزیه برای زوج‌های نیازمند باید بیشتر مورد توجه واقفان در این شهرستان قرار گیرد.

وی گفت: امروز متاسفانه سطح توجه عمومی وقف‌های جدید و بروز در شهرستان پایین است و تعداد وقف‌های سال ۹۵ نسبت به سال گذشته کاهش یافته لذا خیرین و کسانی که توانایی مالی دارند باید به این مسئله بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام//ف. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار