کرمانشاه؛

حذف دفترچه کاغذی کاهش هزینه های تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه جزو اولین استان‌های کشور بود که حذف دفترچه کاغذی را آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛کیومرث فلاحی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای دی ماه دفترچه‌های کاغذی در مراکز درمانی تامین اجتماعی کرمانشاه حذف شده، گفت: این کار  سال آینده برای همه مراکز درمانی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون دو بیمارستان حضرت معصومه (س) و شهدا و همچنین پنج کلینیک تامین اجتماعی استان بدون دفترچه کاغذی، بیماران را پذیرش می‌کنند.بیماران می‌توانند با ارائه کد ملی و نام و نام خانوادگی خود، در این مراکز درمانی پذیرش شوند و از خدماتشان استفاده کنند.

 فلاحی گفت:با الکترونیکی شدن پذیرش بیماران، هر بیمار یک پرونده خواهد داشت که سوابق پزشکی، دارویی و حتی آزمایش‌های او در پرونده مشخص است و در مراکز درمانی تامین اجتماعی در سراسر کشور قابل دسترس است.

 در این روش دیگر دفترچه برای نوشتن دارو و آزمایش هم رد و بدل نمی‌شود و دارویی که پزشک برای بیمار تجویز می‌کند به صورت الکترونیکی در داروخانه قابل مشاهده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه کاهش خطاهای پزشکی، صرفه‌جویی در وقت بیماران و بیمه شدگان، کاهش هزینه‌های تامین اجتماعی از دیگر مزایای این طرح عنوان و بیان کرددر گذشته 38 تا 40 هزار دفترچه 20 برگی در ماه برای افراد چاپ می‌کردیم که معادل 800 هزار برگ کاغذ کاربن‌دار خارجی است که هزینه زیادی برای تامین اجتماعی دارد.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.