رییس محیط زیست کشور گفت: میزان مصرف انرژی کشور در بحث خانگی و صنعتی 5 برابر از متوسط دنیا بیشتر است.

مصرف انرژی کشور در بحث خانگی و صنعتی 5 برابر از متوسط دنیا بیشتر استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از همدان، معصومه ابتکار در شورای اداری ملایر اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی این مصرف بالا قسمت یارانه ای و پایین انرژی در کشور است.

وی با اشاره به این که 30 درصد از مواد غذایی به زباله تبدیل می شود گفت پسماندهای شهری وروستایی وصنعتی باید خوب مدیریت شود.

ابتکار در ادامه با اشاره به این که هم اکنون 7 لایحه محیط زیست در مجلس وجود دارد، افزود: نامگذاری یکی از شهرهای ملایر بنام آق گل نشانه توجه به میراث فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان با استفاده از روش های نوین آبیاری در بخش کشاورزی توانسته است راندمان آبیاری را در بخش کشاورزی افزایش دهد.

ابتکار گونه های جانوری و تالاب ملایر را از سرمایه های طبیعی و ثروت های ارزشمند ملایر برشمرد و گفت: حفاظت از این سرمایه در سطح جهانی، کشور، شهرستان و استان کاری ارزشمند و خردمندانه است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی هم در این شورا گفت: گرد و غبار، کمبود منابع آبی، افت آب های زیر زمینی، تولید پسماندها و عدم ارزیابی درست از مسائل زیست محیطی از جمله مشکلاتی است که در محیط زیست وجود دارد.

کاظمی ایجاد پناهگاه حیات وحش، توجه به تالاب آق گل، تامین نیروی انسانی و توجه به پسماند های کارخانجات کشمش پاکنی و کارخانه های سلیس کوبی را از نیازهای اصلی این شهرستان بیان کرد.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.