رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از امسال عیدی مددجویان تحت پوشش بهزیستی به صورت مستقیم از سوی وزارت رفاه پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه مشترک سازمان WHO و سازمان بهزیستی کشور که امروز (سه شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سلامتی تنها نبود بیماری نیست، بلکه آسایش کامل روحی و روانی است که نهادهای مختلف باید در این امر برای مردم تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: سازمان بهزیستی با ۳۶ سال سابقه و ۲۲ هزار نیروی انسانی از تجربیات بالایی برخوردار است که آن را در راه خدمت به مردم بکار می‌‌گیرد.

محسنی‌بندپی اذعان کرد: سعی داریم در سال 96 اورژانس اجتماعی را در 140 شهر بالای 50 هزار نفر توسعه کمی و کیفی دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: براساس ماده 23 قانون هدف گذاری کردیم که تا پایان برنامه ششم کار غربالگری را در رابطه با شنوایی سنجی و تنبلی چشم به پوشش بالای 95 درصد در کشور برسانیم.

وی در خصوص اقدامات این سازمان در حوزه رفع اختلالات ژنتیک، افزود: در نظر داریم علاوه بر 2 استانی که آزمایش ژنتیک را به صورت الزام انجام می دهند، در هر استان، یک شهرستان نیز این کار را انجام دهد.

محسنی‌بندپی با اشاره به افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به انجام آزمایش‌های ژنتیک و جلوگیری از اختلالات ژنتیکی، تصریح کرد: با توجه به شواهد نتیجه می‌گیریم که این مداخلات در حوزه انجام این نوع آزمایش‌ها کارساز بوده و موجب افزایش آگاهی شده است، به طوری که در سال 94، یک هزار و 350 نفر و در 9 ماه سال 95 در حدود یک هزار و 400 نفر به انجام آزمایش ژنتیک اقدام کرده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه طبق قانون، وظیفه اصلی پیشگیری از طلاق بر عهده این سازمان است، تأکید کرد: در حوزه آموزش‌های پیش از ازدواج، افزایش مهارت‌های زندگی و افزایش آموزش‌های فرزندپروری اقدامات خوبی صورت گرفته است، همچنین سعی داریم سامانه ثبت الکترونیکی طلاق را به صورت پایلوت راه‌اندازی کنیم، قبل از اینکه افراد برای طلاق به دادگاه مراجعه کنند و در حلقه وکلا قرار گیرند، از همان ابتدای تصمیم به طلاق، بحث آموزش و مشاوره را برای آن‌ها اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح بعد از ارزیابی‌هایی که در مشهد انجام شد، سعی داریم در 5 شهر خراسان رضوی نیز این پروژه را اجرا کنیم و تا پایان فروردین سال 96 با توجه به تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف، این طرح را در 11 استان کشور اجرایی کنیم.

محسنی‌بندپی بیان داشت: در بحث پیشگیری از اعتیاد با همکاری قوه قضاییه در 5 استان کشور از جمله تهران، سیستان و بلوچستان، قزوین، البرز و گیلان به صورت پایلوت طرح دادگاه درمان مدار اجرا می‌شود. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: هدف از اجرای این طرح که در بحث آسیب های اجتماعی قرار دارد، توانمندسازی، حرفه آموزی، انجام مددکاری و مشاوره اجتماعی و اقدامات روان درمانی و روان‌شناختی برای این افراد است و باید در نظر داشته باشیم که فرد معتاد یک مجرم نیست، در حال حاضر در حال رایزنی و گفتمان با دستگاه‌های مختلف برای اجرای این طرح هستیم.

محسنی‌بندپی گفت: از امسال عیدی مددجویان تحت پوشش بهزیستی به صورت مستقیم از سوی وزارت رفاه پرداخت می‌شود. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بسته امنیت غذایی گفت: هیچ کسی از مددجویان سازمان بهزیستی که در لیست وجود داشته حذف نشده است.  در حال حاضر بخشی از بسته امنیت غذایی توزیع شده و ما به سامانه وزارت رفاه همه افراد تحت پوشش خود را که 510 هزار خانوار هستند معرفی کرده‌ایم. 

وی در خصوص کودکان خیابانی گفت: سعی داریم تا مشکلات خانواده‌های این کودکان را شناسایی کنیم و ببینیم مشکل آنها ریشه در کجا دارد که آیا واقعا مشکلات اقتصادی دارند و یا به دلایل دیگر فرزندان خود را در خیابان رها می کنند، تا راه حل آن را بیابیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار