مراکز سلامت روستایی مازندران امروز با حضور وزیر بهداشت بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آیین بهره برداری 68 مرکزبهداشتی و درمانی در قالب مرکز سلامت روستایی مازندران با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای ساخت این مراکز 6 میلیارد تومان هزینه شد.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت 150 مرکز بهداشتی و درمانی در روستاهای مازندران به بهره برداری رسید و حدود 80 مرکز جدید نیز در دست اجرا است.

جان بابایی گفت: برای طرح هتلینگ و تجهیزات بیمارستانی در سه سال اخیر نیز حدود هزار میلیارد ریال به مازندران اختصاص داده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: مرکز بهداشتی درمانی روستای زید سفلی، از 68 مرکز بهداشتی روستایی است که صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مازندران به بهره برداری رسید.

وی گفت: مرکز بهداشتی درمانی روستای زید سفلی، طبقده و پنبه چوله ساری هر کدام در مساحت ۵۰۰ متر مربع قابلیت پوشش درمان ۴ هزار نفر را دارد.

جان بابایی افزود: مرکز بهداشتی درمانی طبقده نیز دومین مرکز سلامت روستایی مازندران بود که بهره برداری شد.

بهره برداری از مراکز بهداشتی پنبه چوله، ایزدشهر و کلینیک ویژه درمانی نور از دیگر برنامه های سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مازندران است.

همزمان با سفر وزیر بهداشت و درمان به مازندران، 657 مرکز سلامت روستایی با اعتباری بیش از 500 میلیارد ریال در 28 استان کشور و حوزه مدیریتی 47 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار