گائو هوچنگ ادعای خروج سرمایه خارجی از چین را ادعایی مغرضانه توصیف کرد.

وزیر بازرگانی چین: سرمایه‌گذاری خارجی در چین کاهش نمی‌یابدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «گائو هوچنگ» وزیر بازرگانی چین سه‌شنبه تلاش کرد نگرانی از خروج سرمایه‌گذاران خارجی از این کشور را کاهش دهد. وی در این خصوص اعلام کرد چنین ادعایی «مغرضانه» است. با اینکه گائو هوچنگ درباره دیدگاه این وزارت‌خانه درباره سرمایه گذاری خارجی چیز زیادی نگفت؛ اما آمارها از افزایش میزان خروج سرمایه از کشور خبر می‌دهد.

گائو در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «تولید برخی از محصولات در سال‌های اخیر به خارج از چین انتقال یافته است؛ اما همزمان صنایع بزرگی وارد کشور شده‌اند».

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در چین 9.2 درصد در ماه ژانویه کاهش داشته و به 80.1 میلیارد یوان رسیده است. اتاق بازرگانی آمریکا در چین که ماه گذشته اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان داد بیش از 80 درصد کارمندانش احساس می‌کنند حضورشان در این کشور برای چین خوشایند نیست و به نظر می‌رسد پکن قصد باز کردن بازارهایش به سوی سرمایه گذاران خارجی را ندارد.

مقامات چین از سال گذشته محدودیت‌های زیادی را درمورد خروج سرمایه از این کشور اعمال کردند تا با آنچه «سرمایه‌گذاری غیرمنطقی در خارج از کشور» می‌نامند، مبارزه کنند. احتمالاً این محدودیت‌ها دلیل کاهش سرمایه گذاری مستقیم در خارج هستند. به طوریکه این نوع سرمایه‌گذاری در ماه ژانویه 35.7 درصد کاهش داشت و به53.27 میلیارد یوان (کمترین سطح در یک سال) رسید.

گائو همچنین اعلام کرد تقاضای مصرف کنندگان در سال جاری به سرعت افزایش خواهد یافت. این در حالیست که فضای تجارت خارجی همچنان پیچیده می‌ماند. وی همچنین افزود تنها گزینه برای حفظ روابط تجاری سالم و سودمند آمریکا و چین، همکاری دو کشور در این زمینه است.

 گائو در ادامه گفت با اینکه پیش از این اختلاف نظرهایی میان دو کشور وجود داشت اما از طریق مذاکره حل شدند. تنش‌های آمریکا و چین پس از اینکه ترامپ این کشور را به کاهش عمدی بهای یوان و ضربه زدن به مصرف کنندگان و شرکت‌های آمریکایی متهم کرد، متشنج شد. ترامپ در کمپین‌ انتخاباتی خود اعلام کرد برای چین تعرفه‌هایی در نظر خواهد گرفت تا کمبودهایی که در تجارت با این کشور متوجه آمریکا شده را جبران کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار