دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: 10 درصد حافظان کل قرآن کریم در مناطق آزاد حضور دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورمعین درآئین اختتامیه  سومین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس با اعلام این خبر گفت: مناطق آزاد یک درصد جمعیت کشور را دارند و با احتساب وجود 10 هزار نفر حافظ کل قرآن کریم در کشور، قطعا 50 درصد این جمعیت در مناطق آزاد است.
وی گفت: شعار سال 95 دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در حوزه فعالیت‌های قرآنی، حفظ قرآن بود و با توجه به وجود حافظان اهل تسنن و تشیع در مناطق آزاد، خوشبختانه معدل جمعیت حافظان قرآن این مناطق از سرزمین اصلی بیشتر است.
پورمعین افزود: حدود سه سال از عمر فعالیت‌های قرآنی مدون و برنامه ریزی شده در مناطق آزاد می‌گذرد و از روزهای اول منطقه آزاد ارس با تامین زیرساخت‌ها، برگزاری مسابقات و جلسه های کارشناسی، حمایت از موسسه‌های قرآنی و دعوت از استادهای مجرب این حوزه، پیشرو و استقبال کننده فعالیت‌های قرآنی بوده و رتبه نخست در تاثیرگذاری را در بین مناطق آزاد دارا می‌باشد.
وی با بیان اینکه ارس منطقه ای مومن و علاقه مند به فعالیت‌های قرآنی است، گفت: کار در زمینه فعالیت های قرآنی در ارس کار ساده ای نیست، چراکه این منطقه در کنار تبریز که استادهای بنام و مجرب قرآن دارد قرار گرفته است.
دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: ارس سومین دوره مسابقات قرآنی را با موفقیت برگزار کرد و خوشبختانه این فعالیت ها هرسال روبه رشد می باشد.
پورمعین با بیان اینکه قشم، چابهار و کیش به ترتیب رتبه های برتر تربیت حافظ قرآن را دارند، از تدوین برنامه برای برگزاری مسابقات بین المللی مناطق آزاد و کشورهای عضو سازمان های اقتصادی جهان خبر داد.
وی گفت: قرآن محور وحدت مسلمانان بوده و یکی از پارامترهای وحدت ایجاد استراتژی رفتاری در حوزه اقتصادی و تجاری است و امیدواریم با برگزاری مسابقات قرآنی در بین کشورهای مسلمان عضو سازمان های بین المللی و اقتصادی دنیا شاهد دسترسی به اهداف اقتصادی و تجاری بین کشورهای عضو نیز باشیم.
وی در پایان حمایت از موسسه های قرآنی، نخبه پروری و تربیت حافظ قرآن کریم را از دیگر برنامه های اولویت‌دار و مهم دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اعلام کرد.
اضافه می شود سومین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس با رقابت صدها نفر در این منطقه برگزار شد.
در این مسابقات که در 8 رشته و با حضور داوران مطرح و مجرب کشور در منطقه آزاد ارس برگزار شد، سه گروه سنی زیر 10 و 15سال و بیشتر از 15سال در رشته های صحیح خوانی، قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ تخصصی و عمومی، مفاهیم اذان و نهج البلاغه براساس آیین نامه شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد به رقابت پرداختند.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.