رئیس دادگاه انقلاب کرمان از صدور حکم سه گروگانگیر اتباع بیگانه تحت عنوان افساد في الارض خبر داد.

اشد مجازات برای گروگانگیران اتباع بیگانه به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، احمد قربانی رئیس دادگاه انقلاب شهر کرمان از صدور حکم سه گروگانگیر اتباع بیگانه تحت عنوان افساد في الارض که به اشد مجازات محکوم شده اند، خبر داد.

قربانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در سالهاي اخير عده اي از افراد بزهكار كه غالبا افرادي هستند كه داراي سوابق كيفري متعدد مي باشند ،اقدام به گروگانگيري اتباع خارجي از جمله اتباع افغاني نموده ا ند.

قربانی افزود: اين افراد ضمن گروگان بردن اتباع خارجي اقدام به آزار و اذيت آنها نموده و از اين طريق خانواده هاي ايشان را وادار به پرداخت وجوه كلاني كرده و بعد از اخذ وجوه گروگانها را آزاد مي نموده اند.

وی ابراز داشت: پس از وصول اخباری مبنی بر فعالیت این باند بزهکار، برخورد با اين افراد در دستور كار مراجع اطلاعاتي و امنيتي استان كرمان قرار گرفته،که ضمن شناسائي باندي كه به اين امر اقدام مي كرده اند اقدامات كنترلي آغاز و رفت و آمدهايشان مورد رصد مامورين قرار گرفت.

رئیس دادگاه انقلاب شهر کرمان ابراز داشت: بارصد های پلیسی و اطلاعاتی تمامي افراد باند در محل نگهداري گروگانها شناسائي و در تاريخ سيزدهم اسفند 1394 موفق به دستگیری گروگانگیر هاو آزادی گروگان ها شدند.

وی با بیان اینکه مامورين جان بر كف پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان كرمان در يك عمليات كم نظير در محل نگهداري گروگانها موفق به دستگيري اعضاي باند شدند،ابراز داشت: اعضای این باند از جمله سه نفر از اعضاي اصلي و چهار نفر اتباع افغاني كه گروگان بوده اند آزاد شدند.

وی بیان داشت: در اين عمليات يكي از مامورين انتظامي توسط يكي از سران باند به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و از ناحيه صورت مصدوم و خوشبختانه بعد از اقدامات پزشكي و اعمال مختلف جراحي بهبودي حاصل نمودند.

قربانی با بیان اینکه متهمين به اقداماتي همچون شكنجه و اخاذي از خانواده هاي آنها و غيره اقرار صريح كرده اند ،افزود:اعضا این باند تحت عنوان افساد في الارض به صورت علني با حضور متهمين و وكلاي ايشان و اصحاب رسانه صورت گرفت هر سه نفر به اتهام افساد في الارض به اعدام محكوم گرديدند .


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار