حقوق بشر امروزه به صورت ابزاری برای تغییر دولت‌ها از سوی آمریکا شده است.

پاک آیین: حقوق بشر  ابزاری برای تغییر دولت‌ها از سوی آمریکا شده استبه گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پاک آیین سفیر اسبق ایران در آذربایجان در «نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی، تروریسم و تحریم» که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: رهبری این هفته را به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی اعلام کردند که این تصمیم یک تصمیم هدفمند و راهبردی است و نباید به آن نگاه مقطعی و تبلیغاتی داشت. با توجه به موضوع جلسه که تروریسم است می‌توان گفت که تروریسم به عنوان یک رفتار ناپسند٬ ریشه در مبانی نظری واشنگتن دارد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها نگاه سکولار به موضوع حقوق بشر و انسان دارند  و در این مسیر اصالت را به قدرت می‌دهند؛ آنها هر کاری که در جهت غلبه و کسب قدرت باشد را مشروع می‌پندارند و به همین دلیل دارای ذات استکباری هستند.

پاک آیین ادامه داد: از نظر واشنگتن حقوق بشر  تاجایی مشروع است و باید قابل استفاده قرار بگیرد که خلاف منافع آنها نباشد.در این مسیر آمریکا به یکجانبه گرایی می‌رسد و برای حفظ آن به مخالفت با مبانی پذیرفته شده جهانی گرایش پیدا می کند. یکی از مشخصه‌های حقوق بشر واشنگتن مخالفت با موازینی است که در برخی موارد حتی خود آمریکایی‌ها برای تصویب آن سال‌ها تلاش کردند و وقتی آن را در جهت منافع خودشان نمی‌بینند آنرا از سر خود باز می کنند.

پاک آیین افزود: درست در زمانی که آمریکا به دلیل نقض حقوق مهاجرین به نقض حقوق بشر محکوم می‌شد٬ از کمیسیون شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج می‌شود و تاکید دارد که اسراییل باید از محکومیت در این شورا مستثنا شود.

وی تصریح کرد: یونسکو یک نهاد فرهنگی و تابع مبانی کشور ها‌ی غربی است، اما وقتی یک روز را به عنوان روز فلسطین اعلام می‌کند و داعیه حمایت از فلسطین آن هم از جهت فرهنگی را دارد  آمریکا از این سازمان هم خارج می‌شود؛ چرا که از دید آنها جنگ٬ شکنجه و هر حرکتی که از مظاهر تروریسم باشد هم می تواندمشروعیت پیدا کند.

پاک آیین افزود: حقوق بشر امروز به عنوان یک ابزار از سوی آمریکا برای تغییر دولت‌ها به کار گرفته شده است و آنها با این رفتار ناپسند داعیه تلاش برای تغییر رفتار سایر کشورها را دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار