فرماندار شهرستان عجب شیر گفت: تفکیک پسماند از مبدأ در حوزه‌های شهری، روستایی شهرستان عجب شیر تا رسیدن به هدف مطلوب فاصله بسیاری دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سید شمس الدین مراثی در کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان افزود: در حال حاضر در زمینه جمع‌آوری پسماندهای شهری و روستایی شهرستان عجب شیر وضعیت خوبی حاکم نیست.
فرماندار عجب شیرافزود: با توجه به اینکه در شهرستان عجب شیر روزانه 32تن زباله تولید می‌ شود لذا تفکیک زباله‌های تر از خشک در مبدا ضروری است که این خود نیازمند فرهنگ ‌سازی در این زمینه است.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار دهیاران و شوراها در روستاها افزود: کاهش تولید زباله، تفکیک پسماند خشک و تر، کاهش حجم زباله و حذف رطوبت پسماندها از مهمترین مسائلی است که برای تحقق آنها نیازمند همکاری و مشارکت شهروندان هستیم.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۵درصد از پسماندهای حیوانی در شهرستان جمع آوری می شود افزود:در این راستا شهرستان عجب شیر به عنوان اولین شهرستان در استان در جمع آوری پسماندهای حیوانی است.
مراثی خواستار راه اندازی دستگاه دفع پسماند بیمارستان شهرستان شد وافزود:شبکه بهداشت شهرستان عجب شیر باید با تامین اعتبار مورد نیاز دستگاه دفع پسماند را تا یک ماه آینده راه اندازی کند.
فرماندار عجب شیربا اشاره به دفن سنتی زباله در عجب شیر، بیان کرد: امحاء زباله‌ها در سایت زباله این شهرستان به صورت سنتی انجام می‌شود و دفن زباله‌ها به این شیوه نمی‌تواند در آینده جوابگوی حجم عظیم زباله‌های شهری باشد.
وی با اشاره به لزوم تجهیز سایت دفن زباله این شهرستان، بیان کرد: مدیریت مواد زائد خشک شهری نیازمند جذب اعتبارات بخش خصوصی است تا بتوان از این مواد استفاده بهینه کرد.
فرماندار عجب شیرمشارکت شهروندان در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح را بسیار موثر دانست و گفت: مدیریت بهینه نظافت شهر، جمع‌آوری پسماند و خدمت‌رسانی به شهروندان از اولویت‌های کاری این شهرداری است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.