پیاز گل نرگس در منابع طبیعی استان فارس کاشته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: از پارسال طرح کاشت پیاز گل نرگس در منابع طبیعی استان با هدف حفظ و احیا رویشگاه های طبیعی این گل، اشتغال زایی و رونق اقتصادی در مناطق محروم آغاز شده است.


وی اظهار کرد: امسال نیز این طرح در جهت حفاظت از جنگل های زاگرس، مرتعداری و بیابانزدایی در حال مکان یابی و شناسایی است و با همکاری افراد محلی و بومی منطقه و به منظور توسعه سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی بخصوص افزایش رونق اقتصادی نرگس زارها در مناطق جره و بالاده کازرون انجام شده است.

مهرزاد بوستانی ادامه داد: بخشی از این نرگس زارهای طبیعی در منطقه جره شهرستان کازرون با هماهنگی فرماندار شهرستان به دهیاری های این منطقه واگذار و نزدیک به دو هکتار دیگر در بخش بلبلک به شورای اسلامی سپرده شده است.

وی بیان کرد: با واگذاری زمین های ملی مستعد پرورش گل نرگس به شرکت ها و اشخاص حقیقی، پارسال این طرح در 30 هکتار اجرا شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: استمرار پدیده خشکسالی می تواند به عنوان عاملی مهم در رشد و احیاء مجدد دیگر رویشگاه طبیعی گل نرگس را که در شهرستان های ممسنی، جهرم، داراب، فیروزآباد شهرستان کازرون به صورت لکه ای پراکنده شده در معرض تهدید قرار دهد.

مهرزاد بوستانی گفت: قیمت هر کیلو گل نرگس بین 30 تا50 هزار تومان است و میزان سودآوری آن تقریبا در هر هکتار به طور متوسط حدود 30 میلیون تومان است.

وی افزود: شیپوری، شهلا، پُرپَر و شاعران از انواع گل نرگس کازرون است و بهترین گونه آن به لحاظ کیفیت و معطر بودن نرگس شهلا است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: عمده گل نرگس کازرون به شهرهای تهران، اصفهان، قم، مشهد و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار