چین هماهنگی با سایر اعضای بریکس از جمله آفریقای جنوبی را به منظور آماده شدن برای نشست آینده سران بریکس افزایش خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، وانگ یی وزیر امور خارجه چین این اظهارات را روز یکشنبه در دیدار با مایته انکوانا ماشابانه همتای خود از آفریقای جنوبی در پکن بیان کرد.
 
وانگ یی گفت نشست سران بریکس که قرار است ماه سپتامبر در شهر ساحلی شیامن در جنوب شرق چین برگزار شود، نه فقط به توسعه مشترک کشورهای بریکس کمک خواهد کرد، بلکه به جهانی سازی اقتصادی فراگیرتر و متوازن تر کمک خواهد کرد و به ساز و کار بریکس اجازه می دهد نقش خود را در متوازن کردن مجدد جهانی سازی ایفا کند.
 
وانگ یی همچنین از روابط نزدیک بین چین و آفریقای جنوبی تمجید کرد. وزیر امور خارجه چین گفت دو کشور به ویژه در خصوص منافع اصلی خود، یکدیگر را درک و از همدیگر به طور جدی حمایت می کنند. دو کشور پیوسته مشارکت راهبردی خود را نیز تقویت می کنند.
 
وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز گفت کشورش چین را یک شریک مهم راهبردی قلمداد می کند و آماده است اعتماد متقابل راهبردی و سیاسی را افزایش دهد، هماهنگی در ساز و کارهای همکاری منطقه ای و بین المللی از جمله بریکس را تقویت کند و روابط دو جانبه را به سطحی جدید ارتقا دهد. گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار