مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان از ارجاع ۱۰ هزار پرونده تخلفاتی اصناف استان به این نهاد خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ براری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۱۰ هزار پرونده در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشتی و دارویی مبتنی بر شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی و بر اساس فعالیت دستگاه های نظارتی به شعب ما ارسال شده است گفت: تاکنون ۹۴ درصد این پرونده ها مورد رسیدگی و صدور حکم واقع شده است.

وی با بیان اینکه از محل رسیدگی به این پرونده ها ۳۶ میلیارد ریال در بخش کالا و خدمات و ۱۳۵ میلیارد ریال در بخش قاچاق کالا و ارز به عنوان جریمه نقدی تعیین شده است افزود: همچنین ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی برای متخلفان حوزه دارو، بهداشت و درمان تعیین شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با تاکید بر اینکه مجازات هایی که مورد نظر تعزیرات حکومتی است تنها منحصر به جریمه نقدی نشده و تعطیلی محل فعالیت، ضبط کالاها به نفع دولت، معدوم کردن کالاهای فاسد، نصب پلاکارد در محل فعالیت شخص متخلف و اعمال حبس بدل از جزای نقدی را شامل می شود گفت: بیشترین پرونده تخلف قاچاق کالا مربوط به قاچاق برنج است و پس از آن بیشترین پرونده ها در حوزه لوازم خانگی است.

براری، افزود: تخلف عدم درج قیمت بیشترین شاخص را به لحاظ کمی در بین پرونده های تخلف به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه شاهد افزایش حجم پرونده های تخلف در حوزه قاچاق کالا و ارز بوده ایم اما تعداد پرونده های تخلف حوزه کالا و خدمات و بهداشت و درمان کاهش داشته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.