لرستان؛

ارجاع ۱۰ هزار پرونده تخلفاتی اصناف به تعزیرات حکومتی لرستان

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان از ارجاع ۱۰ هزار پرونده تخلفاتی اصناف استان به این نهاد خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ براری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۱۰ هزار پرونده در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشتی و دارویی مبتنی بر شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی و بر اساس فعالیت دستگاه های نظارتی به شعب ما ارسال شده است گفت: تاکنون ۹۴ درصد این پرونده ها مورد رسیدگی و صدور حکم واقع شده است.

وی با بیان اینکه از محل رسیدگی به این پرونده ها ۳۶ میلیارد ریال در بخش کالا و خدمات و ۱۳۵ میلیارد ریال در بخش قاچاق کالا و ارز به عنوان جریمه نقدی تعیین شده است افزود: همچنین ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی برای متخلفان حوزه دارو، بهداشت و درمان تعیین شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با تاکید بر اینکه مجازات هایی که مورد نظر تعزیرات حکومتی است تنها منحصر به جریمه نقدی نشده و تعطیلی محل فعالیت، ضبط کالاها به نفع دولت، معدوم کردن کالاهای فاسد، نصب پلاکارد در محل فعالیت شخص متخلف و اعمال حبس بدل از جزای نقدی را شامل می شود گفت: بیشترین پرونده تخلف قاچاق کالا مربوط به قاچاق برنج است و پس از آن بیشترین پرونده ها در حوزه لوازم خانگی است.

براری، افزود: تخلف عدم درج قیمت بیشترین شاخص را به لحاظ کمی در بین پرونده های تخلف به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه شاهد افزایش حجم پرونده های تخلف در حوزه قاچاق کالا و ارز بوده ایم اما تعداد پرونده های تخلف حوزه کالا و خدمات و بهداشت و درمان کاهش داشته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.