شیوع بیماری هپاتیت B در قم 1.3 درصد است که با فاکتورهای سن، تتو و میزان سواد ارتباط مستقیم داشت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛  قدیر در همایش آموزشی هپاتیت‌های ویرال که در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی قم برگزار شدگفت: همایش هپاتیت ویروسی برای نخستین بار در قم برگزار می‌شود که مورد استقبال گسترده پزشکان و به ویژه پزشکان جوان قرار گرفت.
 
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با اشاره به آمار مبتلایان به بیماری هپاتیت در قم گفت: شیوع بیماری هپاتیت B در قم 1.3 درصد است که با فاکتورهای سن، تتو و میزان سواد ارتباط مستقیم داشت.
 
وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت بیماری هپاتیت و نارسایی که در این زمینه دارد و از سوی دیگر قابل پیشگیری و درمان بودن این بیماری، اهمیت ارائه آموزش به جامعه مورد تاکید است.
 
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم گفت: این بیماری بی علامت است و اگر کسی مبتلا شود فقط خودش نیست و دیگران هم مبتلا می‌شوند.
 
قدیر با اشاره به آمار مبتلایان به بیماری هپاتیت در قم گفت: در سال 90 یک کار مبتنی بر جمعیت انجام شد و 4 هزار نفر را به صورت خوشه‌ای بررسی کردیم که پس از بررسی صورت گرفته متوجه شدیم، شیوع بیماری هپاتیت B در قم 1.3 درصد است و این بیماری با فاکتورهای سن، تتو و میزان سواد ارتباط مستقیم داشت.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار