کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ورود توده گرد و خاک به استان سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در اغلب نقاط استان شد .

گرد و خاک در آسمان استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت ورود توده گرد و خاک به استان سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در اغلب نقاط استان شد. 

وی گفت: پیش بینی می شود این وضعیت طی امروز در استان تداوم داشته باشد و از فردا به تدریج از غلظت آن کاسته شود.

مساعدی افزود: همچنین به سبب نفوذ توده هوای سرد، دمای هوای استان به طور محسوسی کاهش یافت که کمترین مقدار آن شهر جم با 1 درجه سلسیوس گزارش گردید.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: خلیج فارس نیز طی امروز و امشب مواج و متلاطم خواهد بود و پیش بینی می شود از فردا به تدریج از تلاطم آن کاسته شود.

وی گفت: بر این اساس، آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، گرد و غبار و کاهش دید را شاهد خواهیم بود.

مساعدی اضافه کرد: جهت باد نیز شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت 12 تا 36 کیلومتر در ساعت و در سواحل و بر روی دریا گاهی تا 42 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: همچنین ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی و مرکزی استان 60 تا 120 سانتیمتر و طی ساعاتی از امشب تا 150سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان 90 تا 180 سانتیمتر است.

مساعدی تصریح کرد: فردا زمان مد اول دریا ساعت 01:48دقیقه، جزر اول دریا ساعت 07:09 دقیقه، مد دوم دریا ساعت 14:56 و جزر دوم 23:38 دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.