فرماندار چادگان گفت: تعدادی از مرغ‌ها، کبوترها وبوقلمون هایی که به آنفولانزا مشکوک بودند معدوم شدند و روستای «آنالوجه» نیز قرنطینه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدپور  اظهار داشت: با عنایت به مشاهده مواردی از ابتلای مرغ‌ها به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در روستای آنالوجه در بخش مرکزی چادگان تدابیر ویژه با هدف پیشگیری از بروز و شیوع عارضه بیش از پیش در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا با حضور رئیس دامپزشکی شهرستان در روستا تعدادی از مرغ‌ها، کبوترها وبوقلمون هایی که به آنفولانزا مشکوک بودند معدوم شدند و این روستا نیز قرنطینه شد.

رئیس دامپزشکی شهرستان چادگان گفت: بدون تردید کشتارگاه‌ها نقش به سزایی در حفظ سلامت عمومی مواد غذایی و پروتئینی ایفا می‌کنند و نظارت‌های سرزده و مستمر در این شرایط می‌تواند تا حدود بسیاری ضریب سلامت و حفظ استانداردهای لازم را تحکیم و تقویت کند، برای همین توصیه می‌شود تهیه مواد پروتئینی از کشتارهای تحت نظارت دامپزشکی انجام شود.

 وی در خصوص اقدامات انجام شده نیز اظهار داشت: بروشورهای بهداشتی تهیه شده و در اختیار دهیاران روستاها قرار گرفته تا چنانچه مورد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را مشاهده کردند این اداره را درجریان قرار دهند تا مردم در امر پاکسازی همکاری نمایند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.