کرمانشاه؛

افتتاح مجتمع قضایی ویژه اطفال

مجتمع قضایی ویژه اطفال و نوجوانان استان کرمانشاه با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محمدباقر الفت معاون قوه قضاییه  اظهار کرد: با صنعتی شدن جوامع و گسترش فضاهای مجازی، وقوع جرایم به سطح افراد کم سن و سال هم رسوخ کرده و پیشگیری و رسیدگی به این جرائم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سن اعمال مسئولیت کیفری در کشور ما تعریف شده و برای دخترها 9 سال تمام قمری و برای پسرها 15 سال تمام قمری است، گفت: زیر این سن را طفل تلقی می کنیم و مسئولیت کیفری متوجه این افراد نمی شود. بالای این سن و حداکثر تا 18 سال شمسی هم نوجوان تلقی شده و رسیدگی به جرائم این افراد مطابق دستور قانونگذار در دادگاه های اطفال صورت می گیرد.

الفت افزود: با توجه به حساسیت هایی که در خصوص اطفال و نوجوانان وجود دارد، در کشور ما قانونگذار دستور داده دادگاه های اطفال برپا شوند که قضات این دادگاه ها نیز باید ویژگیهایی داشته باشند.

وی با اشاره به افتتاح مجتمع قضایی ویژه اطفال و نوجوانان در کرمانشاه، گفت: اقدام خوبی که در کرمانشاه صورت گرفته این است که فرآیند دادرسی در یک مکان انجام خواهد شد.

 محمدرضا عدالتخواه رییس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز گفت: در سطح کشور مجتمعی اینچنینی که همه مراحل دادرسی اطفال و نوجوانان در یک محل تجمیع شده باشد، نداریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار