حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: اسلام ضد تندروی و تروریسم است و شکل‌گیری گروه‌های تندرو به نام اسلام، جریان انحرافی است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری کشورمان در ادامه برنامه‌های سفر خود به کشور آذربایجان و در آخرین دیدار، با رئیس اداره مسلمانان قفقاز دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دادگستری در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن دستاوردهای سفرش به جمهوری آذربایجان اظهار داشت: خوشبختانه روابط بین دو کشور در سطح خوب و حجم قابل قبولی است و در عین حال ما انتظار توسعه بیشتری، به ویژه در مراودات اقتصادی داریم.

وی افزود: یکی از مسایل مهم بین دو کشور، ارتباط خوب بین مردم دو ملت است؛ این علاقه و محبت مردم به دلیل فرهنگ و مشترکات دینی و زبانی است که از گذشته وجود داشته است؛ ما یک ملت و یک جامعه هستیم و مقامات عالی دو کشور نیز به این امر باور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به مشکلات ایجاد شده از سوی گروه‌های تروریستی گفت: آن‌هایی که می‌خواستند از طریق ایجاد و حمایت گروه‌های تندرو و تروریستی، بین کشورهای مسلمان تفرقه ایجاد کنند و در این راه هزینه‌های گزافی نیز پرداختند، به هدف خود دست نیافتند.

وی در این باره تصریح کرد: علی‌رغم کینه ورزی‌ها علیه ایران، ما امنیت خوبی داریم، چراکه فرهنگ شیعی ما بر مبنای صلح و مودت و دوستی بوده که مردم را جذب خود کرده است و این سرمایه بزرگی برای ما است که باید تقویت شود.

وزیر دادگستری گفت: اسلام ضد تندروی و تروریسم است و این جریان انحرافی است که نه شیعیان و نه اهل تسنن آن را قبول ندارند، اما متأسفانه علیه اسلام در جریان است. ما به این امر باور داریم و می‌دانیم که دشمنان اسلام این موضوع را بهانه‌ای برای سرکوب مسلمانان و جلوگیری از آشکار شدن اصل اسلام، قرار داده‌اند؛ اصل ترور را صلیبیان علیه مسلمانان و امروز صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان راه انداخته‌اند و ما از این اتحادی که بین مسلمانان ایجاد شده بسیار خرسندیم؛ وظیفه ما روحانیون در این بین از همه بیشتر است و ما به عنوان علمای اسلام باید از توسعه و رفاه مردم حمایت کنیم.

در این دیدار "شیخ الاسلام پاشازاده" نیز روابط بین دو کشور را بسیار خوب توصیف کرده و تصریح کرد: روابط خوب روسای جمهور دو کشور، در سایه سفر شما حتما گسترش خواهد یافت؛ چنانکه از گذشته شاهد بوده‌ام "حیدر علی اف" همواره توجه ویژه‌ای به ایران داشت و اکنون این دیدگاه و توجه ویژه در مورد "الهام علی اف" نیز وجود دارد.

رئیس اداره مسلمانان قفقاز گفت: به عنوان یک شهروند و یک روحانی از موضع ایران در مناقشات قره‌باغ تشکر می‌کنم و همواره جمهوری اسلامی ایران، حامی آذربایجان بوده و امروز در همه زمینه‌ها روابط خوبی بین دو کشور وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار