رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی آران و بیدگل ازکسب رتبه های برتر مداحان نوجوان شهرستان آران و بیدگل در یازدهمین سوگواره نواها و اشعار آیینی کشور خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد صالحی، در گفتگو با خبرنگاران گفت:مجید ناظرحضرتی، علی اخباری، ابوالفضل کریم زاده، محمدجواد اهلی در رشته مداحی و محمدجواد نصیری و سید محسن شمسی در رشته دعاخوانی از شهرستان آران و بیدگل موفق به حضور در مرحله کشوری این سوگواره شده بودند. 

 وی با اشاره به اینکه این سوگواره در سه رشته شعر ، مداحی و دعاخوانی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار شد، اظهار داشت: در بخش مداحی رده سنی 16 تا 20 سال، «محمدجواد اهلی» از این شهرستان موفق به کسب رتبه نخست کشوری این رشته شد.
به‌گفته‌وی،«سید محسن شمسی» از آران و بیدگل نیز به عنوان نفر نخست کشور در رشته دعاخوانی شد. 

نایب رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان اصفهان، هدف از برگزاری این سوگواره را کشف استعدادهای ستایشگری اهل بیت(ع) در کشور دانست و گفت :مجید ناظر حضرتی و محمد میرزایی دو تن از مداحان جوان آران و بیدگلی در دهمین دوره سوگواره نواها و اشعار آیینی کشور نیز در سال گذشته  موفق به کسب رتبه های برتر این جشنواره شده بودند. 

صالحی افزود: ستایشگر نونهال «علی‌اصغر صفازاده» هشت ساله از آران و بیدگل در آیین اختتامیه سوگواره در اصفهان مرثیه سرایی در وصف حضرت زهرا سلام الله علیها را آنچنان زیبا و قوی در مقابل اساتید خود اجرا کرد که احساسات مخاطبان را برانگیخت و بسیاری از حاضران گمان می‌کردند او سال‌هاست در حوزۀ مداحی و مرثیه‌خوانی فعالیت داشته است. 

وی،شهرستان آران و بیدگل را دارای استعدادهای درخشان و نهفته در زمینه مداحی و ذاکری اهل بیت(ع) و خطه ای مداح پرور  برشمرد و گفت :درخشش جوانان و نوجوانان مداح و ستایشگر این شهرستان در مسابقات مختلف کشوری، اعزام جمع زیادی از مداحان این شهرستان به شهرهای مختلف کشور در مناسبت‌های مختلف و شناخته شدن برخی از مداحان این شهرستان به‌عنوان مداحان برجسته کشوری گواهی برای این ادعا است. 

به گفته وی، حاج اسماعیل اخباری، مداح و پیرغلام اهل بیت علیهم السلام نیز در فروردین ماه سال جاری در دیدار مداحان با رهبر معظم انقلاب به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا(س) ابیاتی را در مدح حضرت فاطمه(س) قرائت کرد.

یازدهمین سوگواره نواها و اشعار آیینی با حضور مسؤولان فرهنگی کشور و جمعی از مادحین و شعرای جوان و پیشکسوت در تالار ایوان شمس اصفهان به کار خود پایان داد. 



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار