معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از مرحله سوم آزاد سازی محدوده های معدنی در استان در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

اجرایی شدن مرحله سوم آزاد سازی محدوده های معدنی استان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ولی باج گفت: از دهم اسفند 17 محدوده معدنی با مساحت 9.1 کیلو مترمربع آزاد و در اختیار سرمایه گذاران و متقاضیان فعالیت در حوزه معادن قرار خواهند گرفت.
 
وی اظهارکرد: این اقدام شامل محدوده های ثبت شده قبلی است که به صورت عمومی در اختیار متقاضیان و درخواست کنندگان قرار می گیرد تا امکان فعالیت مجدد معدنی در آنها فراهم گردد.
 
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: آزاد سازی محدوده های معدنی در طی اسفند ماه امسال به عنوان سومین مرحله از آزاد سازی محدوده های معدنی خواهد بود.
 
باج افزود: به منظور روان سازی فرایند بهره برداری از پتانسیل های معدنی استان و در جهت ایجاد ارزش افزوده ظرفیت های معدنی استان در نظر است طی سال آینده محدوده های بیشتری آزاد و به سرمایه گذاران معرفی شود.  
 
وی ادامه داد: اولویت واگذاری محدوده های تعیین شده به متقاضیان براساس زمان درخواست ارائه شده و تقدم ثبت در دبیرخانه سازمان می باشد.
 
استان ایلام دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است و بر اساس ظرفیت سنجی استان از حیث کانی های غیرفلزی و مواد معدنی در ارتباط با مواد ساختمانی دارای شرایط مطلوبی است و سالانه بین هشت و نیم تا 10 میلیون تن ماده معدنی در استان برداشت می شود.
 
بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین 12 ماده معدنی موجود در استان هستند.
 
45 پروانه بهره برداری در حوزه معدن در استان وجود دارد که از این تعداد 22 مورد فعال و مابقی نیز بصورت مقطعی فعالیت دارند و تاکنون 23 پروانه مجوز برداشت، 12 پروانه اکتشاف و 20 فقره گواهی کشف صادر شده است.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.