افزایش سکوهای نفتی آمریکا و تلاش اوپک برای پایبندی به توافق کاهش سطح تولید باعث ثبات در بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش تولیدات نفتی آمریکا و تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان برای کاهش سطح تولید، بهای طلای سیاه روز جمعه با ثبات همراه بود؛ اما با کاهش هفتگی بها مواجه شد.

شرکت نفت و گاز آمریکایی "بیکر هیوز" اعلام کرد: در حالی که بازار نفت با مازاد تولید مواجه است، شرکت های انرژی آمریکایی برای پنجمین هفته متوالی به تعداد سکوهای نفتی خود افزودند. در واقع بهای نفت از اواخر ماه نوامبر سال گذشته میلادی حدود 50 دلار در هر بشکه معامله شده است.

بهای نفت خام برنت با 16 سنت تغییر (معادل 0.3 درصد) با ثبات همراه بود و 55 دلار و 81 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 4 سنت افزایش به 53 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت و نفت خام برنت در آخر هفته به ترتیب با 1 درصد و 2 درصد کاهش همراه بودند.

سازمان کشوهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان از جمله روسیه نیز پیشتر توافق کردند در نیمه نخست سال 2017 میلادی روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت خود را کاهش دهند.

آمارها نشان می دهد اوپک تا حدود 90 درصد به این توافق پایبند بوده است. "مارک واتکسینس"، مدیر سرمایه‌گذاری در یک مؤسسه مالی آمریکایی اعلام کرد: "درست است که زمان زیادی از توافق اوپک نگذشته است؛ اما اگر قرار باشد اوپک و دیگر تولیدکنندگان ذخایر نفتی خود را کاهش دهند و در مقابل آمریکا از این مسئله سود ببرد، این مسئله باعث ایجاد آشفتگی می شود و پایبندی به توافق برای اوپک هم دشوار خواهد شد."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار