80 درصد بودجه سازمان منطقه آزاد در حوزه عمرانی هزینه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروندگفت:این سازمان به عنوان یک سرمایه گذار به زیرساخت ها نگاه می کند و 80 درصد بودجه این سازمان، عمرانی و 20 درصد آن صرف هزینه های جاری می شود.

اسماعیل زمانی در نشست مشترک اعضای کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند در آبادان با بیان اینکه 36 کیلومتر دیوار در محدوه منطقه آزاد اروند اجرا شده، گفت:گمرک، محدوده منطقه آزاد اروند را قبول ندارد و برای استقرار موقت گیت ها موافقت نمی کند و این موضوع، کار را با مشکل مواجه کرده است.

وی با تشریح پروژه های در دست اجرا در محدوده منطقه آزاد اروند از سوی این سازمان، گفت:در حوزه بهداشت 800 تا 900 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز بیمارستان های شهرهای آبادان و خرمشهر هزینه شده است.

زمانی گفت: در حوزه آموزش و پرورش نیز برای تعمیر و تجهیز مدارس 300 میلیارد ریال هزینه شده و سرانه دانش آموزی بین 300 تا 500 هزار ریال به آموزش و پرورش شهرهای آبادان و خرمشهر اعطا شده که نسبت به سرانه کشور بالاتر است.

وی ادامه داد: با آغاز عملیات اجرایی طرح تثبیت و توسعه پالایشگاه آبادان، پیش بینی می شود برای 10 تا 15 هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا نیز در این نشست بیان اینکه اگر توسعه در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی برنامه ریزی نشود، قطعا هدف مورد نظر محقق نمی شود، افزود:امنیت، اساس توسعه ای و انتظار این بود که منطقه جغرافیایی به عنوان منطقه آزاد مص.ب می شود، امنیت به عنوان زیرساخت توسعه در آن لحاظ شود.

محمد شرفی با بیان تهیه و اجرای طرح 'توسعه امنیت پایدار'، ادمه داد:در این منطقه انتظار بر این است که تمامی بخش های اجتماعی در این طرح دیده شود و استفاده از ظرفیت ها، جلب مشارکت ها، آموزش ، مشاوره و مددکاری مردمی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد:انتظار ما بر این است که در این کمیسیون طرح توسعه پایدار با نگاه ویژه ای دیده شود و ابعاد مختلف انتظامی مد نظر قرار گیرد.

امروز پنجشنبه برابر با 28 بهمن ماه، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و علی ربیعی وزیر رفاه وارد فرودگاه آبادان شدند.

بررسی آسیب های مختلف اجتماعی، نحوه سرمایه گذاری در استان خوزستان به ویژه سرمایه گذاری هلدینگ های مربوطه و تشکیل شورای اجتماعی کشور و یا استان در برنامه کاری سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و وزیر رفاه قرار دارد.

انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.