با حفظ عزت ملی و پذیرش شروط ایران از سوی دولت عربستان زمینه حضور زائران در خانه خدا را میسر می کنیم.

 به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی وضعیت حوزه فرهنگ استان میسر کردن مسیر حج با پذیرش شروط ایران و کمک به حل مشکلات زیر ساخت های فرهنگی استان امروز وارد یاسوج شد.

دکتر صالحی امیری در بد ورود برای ادای احترام به مقام شهدا به گلزار شهدای این شهر رفت و با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد شهیدان والا مقام استان را گرامی داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای اداری استان گفت: با رایزنی ها و پیگیری های زیاد تلاش می کنیم ضمن حفظ عزت ملی و پذیرش شروط ایران از سوی دولت عربستان مسیر حج را امسال برای زائران خانه خدا باز کنیم.

دکتر صالحی امیری با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجلس تشخیص مصلحت نظام افزود:مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی انسانی روشن بین، آزاد اندیش و مثبت اندیش بود.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویر احمد دارای انسان های نجیب و ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی فراوانی است که هویت و باور فرهنگی و دینی نه تنها در سیمای مردم بلکه در عمل آنها نیز موج میزند گفت: تقویت این روحیه و شکوفایی ظرفیت های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مهمترین عنصر توسعه باید در دستور کار قرار گیرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به استان نگاه ویژه ای دارد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 مجوز برای ایجاد رسانه های مجازی صادر شده افزود: تلاش برای امن کردن فضای مجازی برای خانواده ها،جوانان و صیانت از حقوق مردم در این زمبنه از برنامه های مهم این وزارتخانه است. 

صالحی امیری با بیان اینکه 3 هزار و 200 کتابخانه عمومی، 23 هزار کانون فرهنگی مساجد و 2 هزار کانون قرآنی فعال در کشور وجود دارد گفت: با حمایت این وزارت خانه 175 فیلم تولید و در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد که بیست میلیون مخاطب را به گیشه های سینما کشاند.


انتهای پبام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.