رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر بر ضرورت بروز رسانی و نگاه نو در مجموعه رشته های دانشگاهی زبان و ادبیات به ویژه زبان فارسی و عربی تاکید کرد

بازنگری واحدهای درسی رشته های فارسی و عربیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید مصلح روز پنج شنبه در آئین اختتامیه همایش ملی میراث مشترک زبان، ادبیات و فرهنگ فارسی و عربی در حوزه خلیج فارس ' در دانشگاه خلیج فارس افزود: برای جذاب شدن و تقویت این رشته ها باید بازنگری در واحدهای درسی متناسب با پاسخگویی به نیازهای جدید انجام شود.

وی اظهار کرد: زبان عربی به نوعی زبان دوم درجمهوری اسلامی ایران محسوب می شود که تقویت و توجه به آن از اهداف مد نظر است و هرگونه کوتاهی در زمینه آموزش این زبان و رشته ما را از هدف خود دور و به این زبان در کشور آسیب خواهد رساند.

مصلح اضافه کرد: بوشهر و دانشگاه خلیج فارس کانون مناسبی برای اتصال به دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس است که می تواند با زبان های فارسی و عربی پیوند دهنده این مناطق به هم باشد. صرف نظر از مرز های جغرافیایی در واقعیت پیوند عمیقی بین مردم ساکن شمال و جنوب خلیج فارس وجود دارد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: نوع مبادلات فرهنگی و زبانی در این مناطق گزینه های مناسبی برای بررسی و پژوهش هستند که بمیراث مشترک زبان، ادبیات و فرهنگ فارسی و عربی درحوزه خلیج فارساید در این زمینه بستر های لازم فراهم و اقدام شود. زبان و ادبیات هویت فرهنگی هر کشوری است که باید زمینه فعالیت بهتر و بیشتری را برای علاقه مندان به آن فراهم کرد تا مخاطبان، دانشجویان و فعالان بیشتری در این زمینه جذب کند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.