مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اقتصادی پویا، مانا و محترم است که رگه‌های فرهنگ در آن متبلور باشد چراکه فرهنگ و هنر بدون اقتصاد بی‌معناست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی محمدی صبح امروز در همایش ملی توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر با اشاره به اهمیت اقتصاد فرهنگ و هنر در زندگی جوامع مختلف بشری اظهار کرد: اقتصاد، زیربنای زندگی بشری است.

وی افزود: اقتصادی پویا، مانا و محترم است که رگه‌های فرهنگ در آن متبلور باشد چراکه فرهنگ و هنر بدون اقتصاد بی‌معناست؛ بی‌اعتنایی به اقتصاد فرهنگ و هنر بی‌اعتنایی به ذات بشریت بوده و هر تعریف و حرکت فرهنگی هنری بدون همت علوم ارتباطات غیرممکن است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هیأت رسیدگی به مراکز فرهنگی کشور گفت: استاد ساروخانی یکی از افتخارات علوم ارتباطات و جامعه‌شناسی کشور هستند که اقتصاد فرهنگ و هنر نیازمند چنین پیشکسوتان و اساتید برتر کشور است؛ بهترین مؤسسات فرهنگ و ارتباطات کشور در استان اصفهان هستند.

همچنین در ادامه این مراسم اکبر عالمی استاد حوزه جامعه‌شناسی اظهار داشت: هنرهای نوین الهام بخش یک جامعه استوار هستند؛ باید خانه‌تکانی ذهنی کنیم و برای هنر حساب جدید و شایسته باز کنیم.

وی افزود: هنرهای نوین امروزه می‌توانند اندیشه و نشاط را به جامعه هدیه کنند چراکه تأثیر حیرت‌آوری بر جامعه برجای خواهند گذاشت؛ امروز هنر در تمام جهان شانه به شانه فلسفه گام برمی‌دارد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار