کشتی گیران مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در روز نخست مسابقات جام جهانی خوش درخشیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مسابقات جام جهانی کشتی آزاد با حضور کشتی گیران مازندرانی در حالی از در کرمانشاه آغاز شده که پنج کشتی گیر مازندرانی حضور داشتند که روز نخست 3 کشتی گیر مازندرانی به روی تشک رفتند و با برتری کامل برابر حریفان ترک خود دست یافتند.

بهنام احسان پور در 61حسن یزدانی در 86 و کمیل قاسمی در 125 کیلوگرم کشتی گیران مازندرانی هستند که امروز به روی تشک رفتند.

بهنام احسان پور نخستین کشتی گیر مازندرانی بود که در دومین دیدار تیمی به مصاف چنگیز اردوغان رفت. کشتی گیر ایرانی با در اختیار خدمت دوخم حریف او را به خاک برد و 2 امتیاز اول را گرفت و با انیکه مربیان ترکیه ای اعتراض کردند اما همچنان کشتی به نفع بهنام دنبال می شد. همین 2 امتیاز کافی بود تا احسان پور زمان اول را برنده نزد مربیان برود. چنگیز اردوغان در زمان دوم توانست به سرعت اجرای فنون را آغاز کند و با به خاک بردن احسان و اجرای یک بارانداز روی او نتیجه را 5 بر 3 کند. تنها 30 ثانیه تا پایان رقابت مانده بود که بهنام پور تنها در یک چشم بر هم زدن اردوغان را به خاک برد و فیتیله پیچ کرد تا امتیازات 7 بر 5 به سود کشتی گیر ایرانی شود تا با همین نتیجه دومین برد برای کشورمان به دست بیاید.

کشتی حسن یزدانی از جدال های جذاب امروز بود و تمام ایران منتظر این کشتی بودند که نخستین کشتی جهانی حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم بود حالا او رو در روی سردار بوکه قرار گرفته است اما در همان 30 ثانیه اول توانست با یک زیر گیری او را به خاک ببرد و پس از آن با یک باراندازه نتیجه را 4 بر صفر کند. اعتراض مربیان ایرانی یک امیتاز دیگر را هم برای حسن یزدانی به همراه داشت اما زیباترین صحنه این دیدار زمانی اتفاق افتاد که بوکه قصد داشت به پشت حسن برود اما لنگ فوق العاده یزدانی 4 امتیاز را به همراه داشت تا سالن به وجد بیاید. یک خاک و بارانداز یازدهمین امتیاز را برای پسر طلایی ایران در المپیک را به همراه داشت تا ششمین پیروزی ایران مقابل ترکیه با امتیاز 11 بر یک به دست بیاید.

پس از 6 پیروزی طوفانی کمیل قاسمی در آخرین دیدار دو تیم رو در روی سلیم ارکان قرار گرفت تا یک برد قاطع را برای ایران رقم بزند. تنها پس از گذشت 30 ثانیه کمیل قاسمی با یک زیرگیری و بارانداز 4 امتیاز را کسب کرد و اعتراض مربیان ترکیه ای هم فایده ای نداشت. سوبلس کمیل تنها امتیاز خاک را به همراه داشت اما با همین نتیجه او 6 بر صفر پیش افتاد تا حریف برای ادامه کار مشکل زیادی را پیش رو داشته باشد. یک خاک و بار انداز در 2 دقیقه نتیجه را 10 بر صفر به سود کمیل قاسمی کرد تا ایران با این پیروزی در نهایت 8 بر صفر ترکیه را شکست دهد.

عباس حاج کناری هم به عنوان مربی در این تیم حضور دارد.

انتهای پیام/ ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار