عضو کمیته طرح تحول سلامت با تاکید بر اینکه حق تعرفه گذاری باید به متولی واقعی آن بازگردد، گفت: هماهنگی و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی را به عنوان نهادهای دولت و ملت در تعیین واقعی تعرفه ها و عرضه مطلوب خدمات پزشکی بسیار مهم است

فرجود شکوهی عضو کمیته طرح تحول نظام سلامت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی ازموانع افزایش منطقی تعرفه‌ها را بالا بودن هزینه خدمات پزشکی بیشتر از پیش بینی‌ها بیان کرد و اظهار داشت: درمراکز دولتی و بعضا" خصوصی به نوعی تحمیل خدمات اضافی وجوددارد که بحث افزایش منطقی تعرفه ها را تحت الشعاع خود قرار داده است.

وی افزود: صدور بالغ بر دو برابر پیش بینی دفترچه بیمه سلامت؛ نشان ازتحمیل هزینه بیشتر بر دولت دارد که همه اینها راهکارهای کنترلی واصلاحی دارند اما آنچه مهم است نباید هیچ یک از این موارد و دیگر دلایل که بحث انحرافی و تحمیلی نظام سلامت هستند، مانعی برای افزایش منطقی تعرفه ها باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر هزینه پرداختی خدمت پایین تر ازقیمت واقعی اش باشد برروی کیفیت خدمت تاثیرمی گذارد، تصریح کرد: در تعیین هزینه خدمات پزشکی از ابتدای طرح تحول نظام سلامت، توازن و تعادل در تعیین هزینه نوع خدمات لحاظ نگردید که متاسفانه در بازنگری ها نیز  از کنار آن بی توجه عبور کرده اند. 

عضو کمیته طرح تحول نظام سلامت ادامه داد: هزینه برخی خدمات زیاد و پررنگ و برخی کمتردیده شده است، برای مثال در حوزه ارائه خدمات توانبخشی که به نوعی نیاز همه اقشار جامعه محسوب می شود، به طور جامع نگرانه بدان توجه نشده است.

شکوهی با اشاره به اینکه باید حق تعرفه گذاری به متولی واقعی آن یعنی سازمان نظام پزشکی بازگردد، گفت: زمانی درحوزه سلامت بصورت موفق پیش خواهیم رفت که سازمان نظام پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی بتوانند به شکلی  هماهنگ درسیاست گذاری هاشان منافع مشترک مردم، دولت، بیمه ها و جامعه پزشکی را لحاظ کنند.

وی یادآور شد: تنها در اینصورت است که رضایت مردم به عنوان کسانی که از خدمات پزشکی برخوردارمی شوند، تامین شده و دغدغه ای در زمینه نخواهند داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار