سخنگوی سپاه پاسداران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان :

قرارگاه حمزه و قدس در تامین امنیت مرزها موفق بوده اند/اشتغال زایی مرزی در دستور کار سپاه است

سردار رمضان شریف با اشاره به امنیت بالای مرزها گفت: اشراف اطلاعاتی خوبی بر مرزها داریم و قرارگاه حمزه و قدس در تامین امنیت مرزهای غربی و شرقی موفق بوده اند.

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات سپاه در تامین امنیت مرزها می گوید:  ما مرزهای نسبتا طولانی داریم و از طرفی دشمنان ما حساسیت های ویژه ای روی مناطق مرزی ما دارند.

وی افزود: اولین کاری که سپاه باید انجام بدهد داشتن اشراف اطلاعاتی به مسائل مناطق مرزی است. دومین اقدام تامین استحکامات لازم برای کنترل مرزهاست و سومین کار توانمند سازی مردمی است که در جوار مرز زندگی می کنند.

سخنگوی سپاه پاسداران ادامه داد: یکی از پارامترهای امنیت پایدار حضور و شادابی مردم در مناطق مرزی است. مردم بهترین سنگرداران و مرزبانان کشور در همه ادوار تاریخ ایران بوده و خواهند بود.

سردار شریف با اشاره به اهمیت اشتغال پایدار در مرزها و خالی نشدن مرزها از سکنه برای امنیت پایدار گفت: طرح شهید شوشتری در شمال غرب و جنوب شرق کشور چند سال است که در دستور کار سپاه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما در قالب پایگاه ها و  نواحی مقاومت نیروهای بومی را آموزش می دهیم و تلاش می کنیم که امنیت را به مردم منطقه واگذار کنیم و در کنار آن کارهای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال  را انجام دهیم.

سردار شریف طرح اشتغال و محرومیت زدایی از مرزها را جز موفق ترین طرح های سپاه پاسداران برشمرد و تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح ها امنیت در مرزها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است  .  اشتغال زایی از دستاوردهای خوبی بود که قرارگاه قدس و قرارگاه حمزه در جنوب شرق و شمال غرب آن را پیگیری و عملیاتی کرده است.

سردار شریف با اشاره به عملکرد بسیار خوب نزسا در مرزهای شرقی و غربی گفت : در طول این سال ها نزسا و سردار پاکپور لحظه ای را از انجام وظیفه غفلت نکرده است.

وی با اشاره به امنیت خوب مرزها در پایان خاطرنشان کرد: می توانیم بگوییم که امنیت مناطق مرزی ما که در گذشته مورد طمع دشمنان بود امروز در وضعیت بسیار خوبی است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار