فرماندار بستان آباد گفت : برای ایجاد محلی در خارج از شهر برای نگهداری احشام تلاش می کنیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بدرشکوهی فرماندار بستان آباددرجلسه کارگروه سلامت وامنیت غذایی این شهرستان بااشاره به اینکه نگهداری احشام در محدوده و حاشیه شهر سلامت وبهداشت عمومی مردم راتهدید می کند گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری ادارات مرتبط و کمک خود مردم محلی را برای نگهداری احشام در خارج از محدوده شهر ایجاد کنیم.

وی در ادامه به مشکل سگهای ولگرد نیز اشاره کرد وگفت: اینکه در تابستان این سگها در روستاها و اطراف شهر نگهداری و درفصل زمستان در محدوده شهر رها شوند به فرهنگ غلطی تبدیل شده که هم جمع آوری این سگهای ولگرد کار ساده ای نیست وهم اینکه بهداشت و سلامت عمومی مردم نیز با تهدید روبرو می شود.

شکوهی همچنین افزایش بیماریهای قلبی و عروقی در شهرستان رایادآورشد وگفت: متاسفانه بیماریهای قلبی وعروقی در شهرستان علت اصلی بیشتر مرگ ومیرها شده و این امر ناشی از سیستم تغذیه نامناسب و کم تحرکی مردم است.

فرماندار بستان آباد درپایان توجه به بهداشت در روستاها رانیز ضروری خواند وافزود: بیش از75 درصد جمعیت شهرستان در روستاها سکونت دارند وتوجه به بهداشت محیط در روستاها در واقع توجه به سلامت بیش از 75 درصداز جمعیت شهرستان است و می تواند بسیاری از هزینه های ناشی از درمان را نیز کاهش داد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.