یازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور در سوم تا پنجم اسفند ماه در شیراز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: 250 دانشجو، دانش آموز، داور و استادسراسر کشور در المپیاد فرش دستباف  شرکت می کنند.

همتی افزود: فرش دستباف در چهار رشته رنگرزی، طراحی، بافت، مرمت در مراکز علمی و آموزشی شامل دانشگاه های دولتی و آزاد، علمی کاربردی  و آموزش و پرورش فعالیت دارند  و در سراسر کشور دانشجویان و دانش آموزان زیادی در حال تحصیل در این رشته ها می باشند.

وی ادامه داد: با هدف ارتقای مبانی علمی و نظری هنر- صنعت فرش دستباف و ایجاد انگیزه و نشاط بین دانشجویان این رشته مرکز ملی فرش ایران هر سال در یکی از استانهای کشور اقدام به برگزاری المپیاد فرش دستباف شد.

همتی با بیان اینکه در این المپیاد سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور  طبق آئین نامه ای که توسط مرکز ملی فرش تنظیم می شود، اقدام به اطلاع رسانی به دانشگاه ها و آموزش و پرورش استانها می شود گفت: در هر استان دانشجویان و دانش آموزان  مشخص و در دوره های آموزشی و تقویتی شرکت و طی آزمون های استانی  بهترین و برترین استعداد ها شناخته و به مرکز ملی معرفی می گردند.

وی بیان کرد: دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در این المپیاد ابتدا در یک مسابقه علمی و کتبی کلی شرکت و سپس در گرایش های مختلف رنگرزی، طراحی، بافت و مرمت در سالنهایی که از قبل تمهید و آماده سازی شده است شرکت  و مهارت و دانش خود را در این زمینه ها به نمایش و رقابت می گذارند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.