در حاشیه نشست هیات دولت؛

صالحی امیری: وزارت ارشاد گوش شنوایی برای شنیدن نقدهای منتقدان جشنواره فجر دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنده به نارضایتی افرادی که سیمرغ دریافت نکردند حق می‌دهم و به آنها می‌گویم که وزارت فرهنگ و ارشاد گوش شنوایی برای انتقادات آنان دارد.

صالحی امیری: وزارت ارشاد گوش شنوایی برای شنیدن نقدهای منتقدان جشنواره فجر دارد

به گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اختتامیه جشنواره فیلم فجر، گفت: امسال این جشنواره در تراز انقلاب اسلامی برگزار شد و هر ساله به طور طبیعی حرف و حدیث‌هایی درباره آن وجود دارد.

وی افزود: بنده اعتقادم بر این است که این اظهارات و انتقادها سازنده بوده و باید قبول کنیم که جامعه‌ ما یک جامعه باز است.

صالحی امیری با بیان اینکه اصحاب سینما صاحب صلاحیت و گروه‌های مرجع هستند گفت: ما گروهی را برای ارزیابی انتقادها تهیه کرده‌ایم و گزارش آن را پس از تهیه، ارائه خواهم داد.

وی تأکید کرد: جشنواره فجر یکی از کانون‌های اصلی نشاط اجتماعی است و نباید حرف و حدیث‌های جانبی را به کام مردم تلخ کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید براینکه بیش از 20 میلیون نفر بیننده جشنواره فجر بودند اظهار کرد: این جشنواره در منطقه و سطح جهان در تراز اول برگزار شد، سینماگران، نسل جوان و فیلم‌های اول و دوم امسال با 19 فیلم حضور فعالی داشتند، در این میان نقش و حضور زنان بسیار چشمگیر بود به گونه‌ای که 6 کارگردان و تهیه کننده زن در این جشنواره حضور داشتند.

صالحی امیری تصریح کرد: ما نمی‌توانیم در جشنواره فجر همه را راضی نگهداریم از تعداد 175 فیلم، 33 فیلم سیمرغ دریافت کردند و مابقی که موفق به دریافت سیمرغ نشدند از ما گله‌مند بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بنده به نارضایتی افرادی که سیمرغ دریافت نکردند حق می‌دهم و به آنها می‌گویم که وزارت فرهنگ و ارشاد گوش شنوایی برای انتقادات آنان دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار