دوره آموزش ارتقای مهارت قالیبافان در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان سمنان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: دوره مذکور با حضور 35 نفر از زندانیان اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی استان سمنان  و بمنظور ارتقای مهارت و توان تولید فرش های با کیفیت برگزار گردید.
    
حمیدرضا مداح افزود : ایجاد کار آفرینی و اشتغال برای زندانیان و آشنایی با ارزش¬ها و اصالت های فرش منطقه و ترغیب آنها برای تولید فرش های اصیل و شناسنامه دار از اهداف برگزاری دوره فوق می باشد.

وی با اشاره به مبتدی بودن قالیبافان شرکت کننده در این دوره ، آشنایی بافندگان با عیوب و آسیب های رایج در مراحل بافت فرش در منطقه با تاکید بر پیشگیری از اثرات منفی آن ها  را از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی ذکر کرد.

مداح با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره ها در ارتقای مهارت قالیبافان اظهار داشت : در دوره های مذکور ترویج استفاده از مواد اولیه، ابزار و روش¬های بهینه برای بافت فرش ، ترویج روشهای بهینه برای اصلاح عیوب و پیشگیری از بروز آسیب های شناسایی شده در فرش منطقه ، افزایش بهره وری در بافت فرش و کاهش هزینه های تولید و در نهایت حفظ و افزایش کیفیت فرش های تولیدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار